I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Registracija vertinimui

Pretendentai, dalyvaujantys vadovavimo valstybinei ir savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinime, privalo:

  1. turėti ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštojo mokslo kvalifikaciją, arba teisės aktų nustatyta tvarka pripažintą kaip lygiavertę užsienyje įgytą kvalifikaciją;
  2. atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:

2.1. turėti pedagogo kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą;
2.2. turėti ugdymo mokslų arba verslo vadybos, arba viešojo administravimo magistro kvalifikacinį laipsnį, įgytą baigus švietimo vadybos (lyderystės) studijas, arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, taip pat turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašas);
2.3. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos, kuri atitinka V ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patirtį bent viename ūkio sektoriuje ar jo dalyje, kurio kvalifikacijas, vykdydama formaliojo profesinio mokymo programas, teikia mokykla (taikoma profesinio mokymo įstaigos vadovui);
2.4.  būti išklausęs pedagoginių ir psichologinių žinių kursą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, turėti ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą arba ne mažesnę kaip 2 metų profesinės veiklos, kuri atitinka V ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patirtį mokyklos vykdomų neformaliojo vaikų švietimo programų srityje (taikoma neformaliojo vaikų švietimo mokyklos vadovui);
2.5. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos arba 2 metų vadovaujamojo darbo patirtį, kuri atitinka švietimo pagalbos įstaigos, į kurią kandidatuojama, bent vieną iš vykdomų švietimo pagalbos funkcijų (taikoma švietimo pagalbos įstaigos vadovui);
2.6. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, ir kvalifikacinių reikalavimų aprašo 5.1  papunktyje apibrėžtos lyderystės mokymui ir mokymuisi kompetencijos įvertinimas yra ne žemesnio kaip aukšto lygio (4 balai);

  1. turėti ne mažesnę kaip vienų metų nepertraukiamo vadovavimo ne mažesnei kaip 5 suaugusių asmenų grupei (grupėms) patirtį arba turėti ne mažesnę kaip vienų metų švietimo organizavimo ir (ar) priežiūros nepertraukiamą patirtį, įgytą viešojo administravimo institucijoje arba švietimo pagalbos įstaigoje. Vadovaujamo darbo patirtimi laikoma patirtis vadovaujant organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, taip pat patirtis vykdant asmenų, vadovaujančių organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, pavaduotojo funkcijas bei patirtis vykdant funkcijas, kai reikia organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti pavaldžių asmenų grupės darbą;
  2. gerai mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“ reikalavimus;
  3. ne žemesniu kaip B1 kalbos mokėjimo lygiu (pagal 2018 m. balandžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą (ES) Nr. 2018/646 dėl bendros geresnių paslaugų, susijusių su įgūdžiais ir kvalifikacijomis, teikimo sistemos („Europass“), kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 2241/2004/EB) mokėti bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių). Užsienio kalbos mokėjimo lygis nustatomas vadovaujantis Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“. Užsienio kalbos mokėjimo lygis įskaitomas pretendentams, baigusiems atitinkamos užsienio kalbos studijas aukštojoje arba iki 2009 metų aukštesniojoje mokykloje arba įgijusiems ne mažiau kaip pusę aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodytų kreditų atitinkama užsienio kalba, arba aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodyta, kad studijų metu įgijo atitinkamą užsienio kalbos mokėjimo lygį;
  4. būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

Pretendentas pateikia šiuos dokumentus:

1. Prašymą dalyvauti kompetencijų vertinime (formą galite parsisiųsti čia).

Jei pretendentas prašyme nurodo, kad dalyvaus konkurse į švietimo įstaigos vadovo pareigas, tai pateikia teikto konkurso organizatoriui prašymo kopiją su žyma „Gauta“ ir gavimo data;

2. Gyvenimo aprašymą, parengtą Europass CV formatu lietuvių kalba  (formą galite parsisiųsti čia);

3. Asmens tapatybę ir išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas;

4. Darbo stažą patvirtinančių dokumentų kopijas;

5. Dokumentų, liudijančių kitų kvalifikacinių reikalavimų atitikimą, kopijas (jeigu tokius dokumentus turi).

Dokumentus prašome siųsti el. p. inga.kudarauskiene@nsa.smm.lt arba paštu adresu Nacionalinės švietimo agentūros Vertinimo skyriui, K. Kalinausko g. 7, LT-03107 Vilnius

Informuojame, kad skiriant vertinimo laiką pirmenybė teikiama pretendentui, kuris jau yra pateikęs prašymą dalyvauti konkurse į švietimo įstaigos vadovo pareigas. Pateikus prašymą dalyvauti konkurse, kompetencijų vertinimui būtina užsiregistruoti per 10 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo dienos.

Pretendentas pateikia šiuos dokumentus:

  1. Prašymą dalyvauti kompetencijų vertinime (formą galite parsisiųsti čia).

Jei pretendentas prašyme nurodo, kad dalyvaus konkurse į švietimo įstaigos vadovo pareigas, tai pateikia teikto konkurso organizatoriui prašymo kopiją su žyma „Gauta“ ir gavimo data;

  1. Gyvenimo aprašymą, parengtą Europass CV formatu lietuvių kalba (formą galite parsisiųsti čia);
  2. Dokumentą, patvirtinantį, kad pretendentas vienoje švietimo įstaigoje vadovo pareigas ėjo ne mažiau kaip 10 metų;
  3. Asmens tapatybę ir išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas;
  4. Dokumentų, nurodytų Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams apraše, viešai internete skelbiamas nuorodas arba elektronines versijas.

Dokumentus prašome siųsti el. p. snieguole.dinapiene@nsa.smm.lt arba paštu adresu Nacionalinės švietimo agentūros Vertinimo skyriui, K. Kalinausko g. 7, LT-03107 Vilnius

Daugiau informacijos apie prilygintą kompetencijų vertinimą: el. paštas Snieguole.Dinapiene@nsa.smm.lt, tel. +370 658 18 059.

Informuojame, kad skiriant vertinimo laiką pirmenybė teikiama pretendentui, kuris jau yra pateikęs prašymą dalyvauti konkurse į švietimo įstaigos vadovo pareigas. Pateikus prašymą dalyvauti konkurse, kompetencijų vertinimui būtina užsiregistruoti per 10 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo dienos.

I. PRETENDENTŲ Į ŠVIETIMO ĮSTAIGOS VADOVUS KOMPETENCIJŲ VERTINIMO PROCEDŪROS

Kompetencijų vertinimas vyksta keturias valandas (į šį laiką neįskaitomos pertraukos pailsėti). Vertinimo pabaigos laikas gali skirtis, priklausomai nuo to, kaip greitai pretendentams pavyksta atlikti užduotis. Vertinimo metu numatytos dvi kavos pertraukos.

Vertinimas vykdomas 3-4 vertinamųjų grupėmis (kai vertinimas vykdomas tiesioginiu būdu). Nuotoliniu būdu vykdant vertinimą grupės nesudaromos, kiekvienas pretendentas jungiasi individualiai. Vertinimui naudojamos užduotys yra universalios ir nediferencijuojamos pagal atskirus švietimo įstaigų tipus. Vertinimo metu atliekamas skaitmeninis vaizdo įrašas.

Vertinamos kompetencijos

lyderystė mokymui ir mokymuisi

vadovai turi žinių ir gebėjimų vadovauti įgyvendinant ugdymo programą (-as), suvokia ir geba sudaryti sąlygas kiekvieno mokinio įtraukčiai ir pažangai, geba organizuoti darbuotojų profesinį tobulėjimą, turi įgūdžių kurti ir puoselėti partnerystę ir visų bendruomenės narių bendradarbiavimą bei nuolat besimokančią organizaciją.

Švietimo įstaigos ateities kūrimas

vadovai turi žinių ir gebėjimų kurti švietimo įstaigos viziją ir siekia ją įgyvendinti, geba taikyti inovacijas ir vertina bei skatina bendruomenės kūrybiškumą, geba inicijuoti organizacinius pokyčius ir geba atsakingai juos valdyti.

Švietimo įstaigos gyvenimo valdymas

vadovai turi žinių ir gebėjimų valdyti organizacijos struktūrą, procesus ir išteklius, geba priimti pagrįstus sprendimus, geba organizuoti efektyvią komunikaciją, turi žinių ir geba valdyti viešuosius ryšius.

Komandos formavimas ir įgalinimas

vadovai turi žinių ir gebėjimų pritraukti ir įgalinti talentus; puoselėti santykius ir organizacijos mikroklimatą.

Asmeninis meistriškumas

suvokia emocinės kompetencijos svarbą ir ją nuolat tobulina; geba konstruktyviai valdyti sudėtingas situacijas bei stresą, geba sistemiškai mąstyti ir nuolat tobulėti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, daryti įtaką komandai.

Kompetencijų vertinimui naudojami metodai

Kompetencijomis pagrįstas giluminis interviu. Tai individualus pokalbis pretendento kompetencijoms aptarti remiantis jo patirtimi ir supratimu.

Individualios praktinės vadovavimo užduotys. Jos skirtos atskleisti asmenines vadovavimo kompetencijas, susijusias su sprendimų priėmimu, prioritetų skyrimu, laiko valdymu, darbu su informacija ir kt.

Grupinės vadovavimo užduotys. Jos skirtos atskleisti pretendento kompetencijas, susijusias su tarpasmeniniu bendravimu, pokalbių valdymu, argumentavimu, derybų vedimu, kūrybiškumu, bendradarbiavimu ir kt.

Vertinimo rezultatų analizė ir pateikimas

Vertintojai analizuoja visą vertinimo metu surinktą informaciją pagal vertintas kompetencijas. Visi vertintojai, vertinimo metu stebėję konkretų vertinimo dalyvį, apibendrina savo pastebėjimus ir sutaria dėl konkrečių kompetencijų galutinio vertinimo. Vertinamajam nurodytą dieną pateikiama raštiška vertinimo ataskaita bei jos priedas.

Vertinimo ataskaitoje pateikiama:

Formali informacija. Joje pateikiama pretendento asmeniniai duomenys, vertinimo data, vertinamųjų kompetencijų apibendrintas įvertinimas.

Kompetencijų įvertinimo pagrindimas. Kiekviena kompetencija apibūdinama akcentuojant vertinamajam būdingą elgesį, įgūdžius, gebėjimus žinias bei nuostatas.

Apibendrinimas. Apibendrinimas skirtas bendram įspūdžiui apie pretendentą išreikšti ir svarbiausiems jo išskirtinumams akcentuoti. Apibendrinime taip pat apibūdinamos pretendento vertybinės nuostatos, nagrinėjant jas švietimo filosofijos kontekste.

Priedas – rekomendacijos tobulėjimui. Šioje dalyje įvardinamos svarbiausios tobulintinos sritys siekiant stiprinti vadovo/pretendento vadovavimo kompetenciją.

II. PRETENDENTŲ Į ŠVIETIMO ĮSTAIGOS VADOVUS KOMPETENCIJŲ VERTINIMUI PRILYGINTO VERTINIMO PROCEDŪROS

Pretendentui, kuris vienoje švietimo įstaigoje vadovo pareigas ėjo ne mažiau kaip 10 metų, sudaromos sąlygos atlikti kompetencijų vertinimą arba prilygintą vertinimą. Prilyginto vertinimo metu vertinamos tos pačios kompetencijos kaip ir atliekant kompetencijų vertinimą: lyderystė mokymui ir mokymuisi, švietimo įstaigos ateities kūrimas, švietimo įstaigos gyvenimo valdymas, komandos formavimas ir įgalinimas, asmeninis meistriškumas. Skiriant prilyginto vertinimo laiką, pirmenybė teikiama pretendentui, kuris yra pateikęs prašymą dalyvauti konkurse.

Prilyginto vertinimo būdai*:

  1. dokumentų ekspertinis vertinimas ir pokalbis su pretendentu;
  2. dokumentų ekspertinis vertinimas ir pretendento veiklos stebėsena darbo vietoje.

*Konkretus vertinimo būdas nustatomas vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo priedo 22 ir 23 punktais.

  1. Dokumentų ekspertinis vertinimas ir pokalbis su pretendentu vykdomas analizuojant šiuos šaltinius:
  • Atliekant dokumentų ekspertinį vertinimą visų pirma yra nagrinėjamas pretendento argumentuotas prašymas (jo formą galite rasti čia). Kadangi į prilygintą vertinimą pretenduoja patyręs vadovas, todėl kaip ir kokius papildomus kompetencijas pagrindžiančius šaltinius pateikti sprendžia jis pats. Šaltinių analizė skirta pretendento vertinamosioms kompetencijoms atskleisti. Kiekviena kompetencija pagrindžiama ne mažiau nei dviem šaltiniais.
  • Pokalbio su pretendentu forma – struktūruotas pokalbis, kuris gali trukti iki 3 val. ir kurį sudaro: įvadinė dalis; pretendento pasisakymas apie savo indėlį jo vadovaujamos švietimo įstaigos veiklos pažangai (vieno pavyzdžio analizė); atsakymai į ekspertų klausimus ir informacijos patikslinimas bei baigiamoji pokalbio dalis. Pokalbio metu ekspertams turi išaiškėti vadovo vizija, strateginiai tikslai, kokie duomenys paskatino kaitą, koks vadovo vaidmuo, koks komandos vaidmuo, kokie iškilo sunkumai, kaip jie buvo įveikiami, kokie rezultatai ir padarytos išvados. Už pokalbio turinį atsakingas pretendentas, jis turi būti apgalvojęs pokalbį, vykdyti jį taip, kad būtų matoma jo vertinamų kompetencijų raiška.
  1. Dokumentų ekspertinis vertinimas ir pretendento veiklos stebėsena darbo vietoje vykdomas analizuojant šiuos šaltinius:
  • Atliekant dokumentų ekspertinį vertinimą visų pirma yra nagrinėjamas pretendento argumentuotas prašymas (jo formą galite rasti čia). Kadangi į prilygintą vertinimą pretenduoja patyręs vadovas, todėl kaip ir kokius papildomus kompetencijas pagrindžiančius šaltinius pateikti sprendžia jis pats. Šaltinių analizė skirta pretendento vertinamosioms kompetencijoms atskleisti. Kiekviena kompetencija pagrindžiama ne mažiau nei dviem šaltiniais.

Pretendento veiklos stebėsena darbo vietoje trunka 2 dienas:

  • Pirmąją dieną vyksta ekspertų susitikimas su pretendentu dėl vertinimo eigos; švietimo įstaigos pristatymas (pažintinė ekskursija po švietimo įstaigą kartu su pretendentu), kurio metu pretendentas nurodo, ką nori parodyti ir pristatyti ekspertams, patvirtinant argumentuotame prašyme nurodytas kompetencijas; pokalbis su pretendentu, kurio metu pretendentas atskleidžia savo indėlį jo vadovaujamos švietimo įstaigos veiklos pažangai (vieno pavyzdžio analizė); pokalbis su skirtingais švietimo įstaigos bendruomenės nariais, švietimo įstaigos savininko atstovais ir kitais vertinimui reikšmingais asmenimis.
  • Vizito metu antrąją dieną vyksta ekspertų susitikimas su pretendentu; pretendento veiklos stebėjimas darbo vietoje (apie 4 val.); tikslinama informacija; organizuojamas baigiamasis pokalbis su pretendentu.

Prilygintą vertinimą atlieka ne mažiau kaip 2 Agentūros paskirti ekspertai, kurie ekspertinio vertinimo būdu, vadovaudamiesi agentūros nustatyta metodika, analizuoja visą vertinimo metu surinktą informaciją, apibendrina savo išvadas ir sutaria dėl pretendento kompetencijų raiškos įvertinimo. Po pokalbio ar veiklos stebėsenos darbo vietoje per 10 darbo dienų ekspertai pateikia agentūrai vertinimo ataskaitą.

Prilyginto vertinimo ataskaitoje pateikiamas pretendento kiekvienos iš vertinamųjų kompetencijų įvertinimas nurodant jos raiškos lygį, kiekvienos iš vertinamųjų kompetencijų apibūdinimas ir rekomendacijos kompetencijoms tobulinti, pretendento įvertintų kompetencijų balų suma.

Atnaujinta: 2025-01-15

Skip to content