Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme
Projekto Nr. 09.2.1-ESFA-V-726-04-0001
Projekto trukmė 2018 m. gegužės 31 d. – 2023 m. gegužės 30 d.
Projekto vertė 2 600 541 Eur
Projektą finansuoja Europos socialinis fondas, ES struktūrinių fondų projektas, finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-V-726 priemonę „Ugdymo turinio tobulinimas ir naujų mokymo organizavimo formų kūrimas ir diegimas“
Projekto trumpas apibūdinimas
Mokslo pažanga ir globalizacijos procesai, keičiantys visuomenės poreikius, šalies raida ir jos perspektyvos kelia naujus uždavinius ugdymo turiniui ir jo įgyvendinimui. Siekti visapusės ugdymo(si) pažangos, užtikrinant ugdymo kokybę ir skiriant tinkamą dėmesį kiekvieno vaiko ugdymo(si) poreikiams tampa bene svarbiausiu mokyklos tikslu. Šiuo metu Lietuvoje prasidėję ugdymo turinio atnaujinimo procesai pabrėžia kitokius ugdymo turinio ir organizavimo principus (pvz., daugiau dėmesio imama skirti integruotam, personalizuotam ugdymui, mokytojo vaidmens kaitai, perėjimui prie mokymosi paradigmos, duomenimis grįstam ugdymui, skaitmeninių technologijų naudojimui ugdyme ir pan.). Taip savivaldybės ir mokyklos skatinamos imtis pokyčių, tačiau mokyklų bendruomenėms ir specialistams trūksta vidinės parengties, reikiamų kompetencijų, praktinių gebėjimų, išteklių ir pan.
Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2015 m. duomenys rodo, kad tose šalyse, kuriose mokykloms suteikta daugiau atsakomybės už ugdymo turinį, mokiniai pasiekia aukštesnius rezultatus. Tačiau, nepaisant to, kad strateginiuose Lietuvos Respublikos švietimo dokumentuose (pvz., Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų apraše, 2015 m.; Geros mokyklos koncepcijoje, 2015 m.) visuomenės pritarimas ir mokyklų bendruomenių noras pačioms skatinti ir inicijuoti pokyčius įvardyta kaip būtina minėtų dokumentų įgyvendinimo sąlyga, kol kas Lietuvos mokyklose ir jų ugdymo praktikose į pažangą vedančių pokyčių nėra daug.
Siekiant minėtų pokyčių, ypač svarbu užtikrinti proveržį, t. y. į mokyklas diegti naują, šiandienos mokinio poreikiams pritaikytą, duomenimis ir naujausiomis švietimo tendencijomis grįstą ugdymo turinį. Ne mažiau svarbu ugdymo turinį organizuoti, atsižvelgiant į kiekvieno mokinio mokymosi poreikius, ypač tų, kurie patiria įtraukties mokytis sunkumų (vaikų socializacijos centrų auklėtinių, į Lietuvą atvykusių užsieniečių ir grįžusių Lietuvos Respublikos piliečių šeimų vaikų, žemų pasiekimų mokinių ir pan.).
Projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ tikslas – siekiant geresnių mokymosi rezultatų, pritaikyti atnaujintą bendrojo ugdymo turinį įtraukties mokytis sunkumų patiriančių mokinių grupių specifiniams poreikiams ir parengti naują ugdymo turinį proveržio reikalaujančioms sritims stiprinti.
Sprendžiant įtraukties mokytis sunkumų patiriančių mokinių ugdymo problemą, bus vykdomos veiklos, skirtos vaikų socializacijos centrų auklėtinių, į Lietuvą atvykusių užsieniečių ir grįžusių Lietuvos Respublikos piliečių šeimų vaikų, žemų pasiekimų mokinių ugdymo organizavimo kokybei gerinti. Siekiant, kad ugdymo turinio kaita būtų sėkminga, o Lietuvos mokyklose įsigalėtų kompleksinis požiūris į kuriamą ugdymo turinį ir jo įgyvendinimą, ypač daug dėmesio bus skiriama naujo, iki šiol neturėto, ugdymo turinio kūrimui, išbandymui ir tobulinimui (pvz., integruota informatikos pradiniame ugdyme programa, integralaus gamtamokslinio ugdymo programa 5–8 klasėms), pasitelkiant naujausias švietimo tendencijas (IKT naudojimas ugdyme, integralus patirtinis ugdymas ir pan.).
Numatoma, kad ne mažiau kaip 150 mokyklų gaus finansavimą savo ugdymo kokybei gerinti, ne mažiau kaip 2060 švietimo įstaigų darbuotojų dalyvaus projekto veiklose.
Siekiant didesnių ugdymo turinio ir organizavimo pokyčių, projekte ugdymo turinys bus kuriamas ir išbandomas kartu su pačiomis mokyklomis, jų steigėjais. Taip jiems bus suteikiama daugiau atsakomybės už ugdymo turinio kaitos procesus.
Plačiau
Atnaujinta: 2022-12-20