2024 m. spalį arti šimto Lietuvos ankstyvojo ugdymo ekspertų, mokslininkų ir praktikų stažavo Italijoje, Tarptautiniame Loris Malaguzzi centre Reggio Emilia (Emilijos Redžas). Stažuotės tikslas – susipažinti su viena inovatyviausių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo filosofijų pasaulyje.
Stažuotės metu vyko intensyvios paskaitos ir diskusijos, dalyviai aptarė Reggio Emilia ugdymo sistemos sampratą, vertybes, kuriomis grindžiamas ugdymo turinio kūrimas, ugdymo įstaigų vadybą. Itin daug dėmesio buvo skirta vaikų ugdymo(si) dokumentavimui, nes tyrinėdami ir analizuodami dokumentavimo medžiagą darželių pedagogai planuoja tolesnę ugdymo(si) veiklą. Taip pat nuodugniai buvo aptarti vaikų įtraukties klausimai, nes Reggio Emilia ugdymo sistema grindžiama italų pedagogo Loris Malaguzzi suformuluota nuostata, kad vaiko ugdymosi raiška matoma per šimtą vaiko kalbų.
Stažuotės dalyviai lankėsi ir Reggio Emilia ugdymo įstaigose, kuriuose praktiškai susipažino su ugdymo organizavimu, turėjo galimybę bendrauti su darželių pedagogais ir kitais darbuotojais. Paskutinė stažuotės diena buvo skirta reflektuoti įgytas žinias ir patirtį: pildydami stažuotės dienoraštį dalyviai įsivertino savo kompetencijų plėtotę, gvildeno gerąsias Reggio Emilia praktikas ir siūlė idėjas, kaip jas galima pritaikyti Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose.
Svarbu pažymėti, kad mokymosi vizite dalyvavo projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ lektoriai, nacionaliniu mastu vedantys ikimokyklinio ugdymo mokytojams mokymus „Ikimokyklinio ugdymo programų atnaujinimas“. Mokymuose lektoriai dalinasi Reggio Emilia ugdymo sistemos patirtimi su mokymų dalyviais ir konsultuoja juos rengiant ir atnaujinant ugdymo įstaigų programas.
Stažuotės programą rengė viešąjį stažuotės organizavimo konkursą laimėjęs Utenos švietimo centras kartu su Tarptautiniu Loris Malaguzzi centru. Šis mokymosi vizitas organizuotas Nacionalinei švietimo agentūrai įgyvendinant Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“.
Kviečiame naudotis Vaikų, dalyvaujančių ikimokyklinio ugdymo programoje, pasiekimų stebėsenos priemonė ,,PASIEKIMŲ ŽINGSNELIAI“, skirta stebėti ir fiksuoti vaiko pasiekimus ir pažangą. ,,Pasiekimų žingsneliai“ sukurti ikimokyklinio ugdymo programą vykdantiems mokytojams, jų padėjėjams, švietimo pagalbos specialistams, vadovams, tėvams ir tiems, kurie dalyvauja ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus. Priemonė parengta įgyvendinant projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“.
„Pasiekimų žingsneliai“ yra neatsiejama „Ikimokyklinio ugdymo programos gairių“ ir jų priedo „Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi pasiekimų aprašas“ dalis. Priemone patogu naudotis mokytojams stebint, dokumentuojant, planuojant ir reflektuojant vaikų grupės arba konkretaus vaiko ugdymąsi.
Tikimasi, kad priemonė „Pasiekimų žingsneliai“ bus naudinga pedagogams, aptariantiems su tėvais vaiko daromą pažangą, padės tėvams geriau suprasti, ką ir kaip vaikas ugdosi ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, taip pat užtikrinant ugdymosi šeimoje ir mokykloje vientisumą. Priemonė bus pagalbininkas ir pedagogui kalbantis su vaiku apie tai, kas jam sekasi, ką jis norėtų pamatyti, sužinoti, kur mielai dalyvautų ar pan.
Priemonę sudaro Vaikų ugdymosi pasiekimų stebėsenos priemonės naudojimo vadovas ir šeši „Pasiekimų žingsnelių“ lapai. Juos galima išsispausdinti.
Vaikų ugdymosi pasiekimų stebėsenos priemonę „Pasiekimų žingsneliai“ ir jos naudojimo vadovą galite rasti čia. Priemonės pristatymo vaizdo įrašą galite peržiūrėti čia: I pristatymo dalis ir II pristatymo dalis.
Lietuvos ikimokyklinio ugdymo mokytojai rudenį pasitinka mokydamiesi. Po vasaros atokvėpio vėl tęsiasi 2024 m. pavasarį prasidėję mokymai, skirti padėti ikimokyklinio amžiaus vaikus ugdančioms mokykloms atsinaujinti savo įstaigos programą pagal Ikimokyklinio ugdymo programos gaires (Gairės).
Vykstantys mokymai yra viena iš Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) įgyvendinamo projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ veiklų. Numatyta, kad iki 2025 m. birželio juose dalyvaus beveik 10 000 šalies ikimokyklinio ugdymo mokytojų. Mokymai yra organizuojami ir kontaktiniu, ir nuotoliniu būdu. Atlikdami savarankiškas ir namų užduotis, mokytojai analizuoja, kaip keičiamas ikimokyklinio ugdymo turinys, kokie šiuo metu yra svarbiausi mažų vaikų ugdymo akcentai, diskutuoja, kaip turėtų atrodyti kokybiška vaikų nuo gimimo iki 6 metų ugdymo(si) programa. Pasak NŠA Ugdymo turinio skyriaus specialisto ir mokymų lektoriaus doc. dr. Sergejaus Neifacho, Gairės yra tarsi žemėlapis mokytojui, vadovui ar kitam specialistui, parodantis, iš kokių dėmenų turėtų būti sudaryta ikimokyklinio ugdymo įstaigos ugdymo programa. Galimybę geriau suprasti naująjį ankstyvojo ugdymo žemėlapį būtent ir suteikia organizuojami mokymai.
Visos bendruomenės reikalas
Naująsias ikimokyklinio ugdymo programas mokyklos pradės įgyvendinti 2025 m. rugsėjį. Pasak edukologės prof. Onos Monkevičienės, vadovavusios Gairių rengėjų grupei, mokyklos ikimokyklinio ugdymo programa – jos bendruomenės susikurta vaikų ugdymo vizija: „Atnaujinant ikimokyklinio ugdymo(si) programą būtina neskubėti, skirti pakankamai laiko visiems išdiskutuoti, gerai suprasti daromus pokyčius ir pasiekti susitarimus.“ Mokymų dalyvės Ingrida Kuzmienė ir Ramunė Trasauskienė iš Vilniaus lopšelio-darželio „Aitvaras“ pritaria profesorės minčiai teigdamos, kad ugdymo įstaigos naujos programos rašymas yra visos bendruomenės reikalas.
Mokymus vedantys lektoriai pažymi, kad dvejų metų laikotarpis programoms atnaujinti suplanuotas ne veltui. Per tokį laiką galima suburti branduolį mokyklos pedagogų, kurie detaliau susipažins su naujausiais susitarimais dėl kokybiško mažų vaikų ugdymo, o vėliau padės įstaigos kolegoms burtis, analizuoti ir suderinti nuomones, kokia bus jų mokyklos ikimokyklinio ugdymo programa. Pasak Vilniaus lopšelio-darželio „Gluosnis“ direktorės Jolitos Stanevičienės, „sudalyvavus mokymuose, formuojasi suvokimas, kokia kryptimi ir kodėl yra atnaujinama įstaigos ugdymo programa. Todėl labai svarbu, kad kuo daugiau įstaigos pedagogų sudalyvautų šiuose mokymuose ir patirtų šį suvokimo jausmą. Kuo didesnė bendruomenės dalis taip pačiai matys svarbą, tuo tinkamiau įgyvendinsime programą.
Rengti programą bus lengviau ir supratus, kad šis pokytis nėra įsakymas, kurį mokyklos bendruomenė tiesiog privalo įvykdyti. S. Neifachas, pats būdamas ir Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktorius, kitiems vadovams pataria nuosekliai dirbti su mokytojais, reguliariai organizuoti kolektyvo pasitarimus, konsultuotis, nuolat teikti grįžtamąjį ryšį ir komunikuoti tarpusavyje.
Rengiant ikimokyklinio ugdymo programą itin reikšmingas visos bendruomenės įsitraukimas. „Ypač aktualu tai, ką fiksuojame programoje, susieti su vaikų ugdymo praktika. Pavyzdžiui, jei formuluojame kokį nors principą, tarkim, įtraukties, turime aptarti, kaip tai atrodo praktiškai: vadovų atsakomybėje ir elgsenoje; visos įstaigos struktūroje (kas padeda mokytojui); švietimo pagalbos specialistų darbe; grupės ugdymo praktikose; bendravime su tėvais“, – sako O. Monkevičienė.
Mokyklai, rengiančiai ikimokyklinio ugdymo programą, būtina atkreipti dėmesį į jau sukauptą autentišką ugdymo patirtį. S. Neifachas pažymi, kad Gairės yra unikalios tuo, jog padeda mokyklai tobulinti tas praktikas ir išryškinti savastį, kurią mokykla turi. Gairės, kaip konceptualus dokumentas, apibrėžia bendrą ikimokyklinio ugdymo tikslą, tačiau kelius iki jo mokykla renkasi pati, atsižvelgdama į savo bendruomenę, jos poreikius ir kontekstą.
Mokymai padeda suprasti ikimokyklinio ugdymo kaitą
Gairės parengtos remiantis naujausiais edukologijos mokslo tyrimais, tarptautiniais susitarimais, geriausia kitų šalių patirtimi ir, kaip teigia O. Monkevičienė, formuoja ankstyvojo amžiaus vaikų raidos ir ugdymosi ypatumus atitinkantį turinį ir procesą, išvengiant jo akademizavimo. Gairėse akcentuoti svarbiausi kokybiško mažų vaikų ugdymo dėmenys: modernus požiūris į vaiką, supratimą, kokiuose kontekstuose ir kaip mažas vaikas geriausiai pažįsta pasaulį, t. y. mokosi; ypatingas dėmesys skiriamas žaidimo ugdyme(si) svarbai ir kt. Visa tai aptariama ir mokymuose, kurių metu lektoriai, pasak Vilniaus lopšelio-darželio „Aitvaras“ komandos, padeda susigaudyti naujajame dokumente, konkrečiai išanalizuoja kiekvieną Gairių skyrių, pateikdami pavyzdžius atsako į kylančius klausimus.
Neatsiejama Gairių dalis yra atnaujintas Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi pasiekimų aprašas, tad ir per mokymus dalyviai analizuoja, kaip ikimokyklinio ugdymo programoje užtikrinti vaikų pasiekimų ir ugdymosi ryšį, kaip kurti pasiekimų ir pažangos stebėsenos sistemą, kuria, kaip sako prof. O. Monkevičienė, siekiama perkelti dėmesį nuo „vertinu vaiką“ prie „reflektuoju savo ugdymo kokybę“, skirti dėmesį ne tik vaiko pasiekimams, bet ir tam, kaip vaikas veiksmingiausiai mokosi ir toliau tikslingai planuoti ir organizuoti kasdienę veiklą kartu su vaikais. Suprasti šiuos atnaujinimus ir susidaryti platesnį ankstyvojo ugdymo kaitos paveikslą pedagogai gali mokymuose. Kaip teigia juose dalyvavę Alytaus lopšelio-darželio „Du gaideliai“ specialistai, mokymai padėjo pamatyti bendrą programos atnaujinimo vaizdą.
Dalyvavimas mokymuose – galimybė tobulėti ir pagalba mokykloms
Programos rengimas yra galimybė mokyklos bendruomenei tobulinti bendradarbiavimo ir dalinimosi patirtimi kultūrą tiek tarp mokyklos mokytojų, tiek su kitomis šalies mokyklomis. Vilniaus lopšelio-darželio „Gluosnis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gerda Mitrulevičienė teigia, kad mokymai buvo labai vertingi, nes susirinko suinteresuoti žmonės, kurie dalinosi savo patirtimi, įžvalgomis ir idėjomis. Vilniaus lopšelio-darželio „Viltenė“ pedagogai pastebi, kad visos bendruomenės dalyvavimas mokymuose padėjo sukurti glaudesnius visų bendruomenės narių santykius.
„Mokymai – tai komunikacija ir savitarpio pagalba, nes juose dalyvauja ne vienos ugdymo įstaigos kolegos“, – mintimis dalinasi mokymų lektorius S. Neifachas. Palygindamas mokymus su atvira mokymosi laboratorija lektorius vardija ir daugiau naudos aspektų: praktikai įsivertina, ar tinkamai organizuoja ugdymo procesą, atlikdami namų darbus jie reflektuoja mokymus, pasirengia komandiniam darbui. Į pagalbą praktikams sukurtos nuotolinio mokymosi platformos su mokymosi medžiaga ir užduotimis. Pabaigę mokymus mokytojai turi galimybę konsultuotis su lektoriais rengdami savo įstaigos ikimokyklinio ugdymo programą.
Mokymai vedami pagal patvirtintą 40 akademinių valandų mokymų programą, juose dalyvauti kviečiami mokyklų, įgyvendinančių ikimokyklinio ugdymo programas, mokytojai, vadovai, savivaldybių administracijų švietimo padalinių, mokytojų švietimo centrų specialistai.
Mokymai yra Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo ES projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ dalis. Juos organizuoja ir dalyvių grupes komplektuoja viešąjį konkursą laimėjusi VšĮ „Gyvenimo Universitetas Lt“. Norinčiuosius užsiregistruoti į mokymus kviečiame kreiptis į mokymų organizatorių „Gyvenimo Universitetas Lt“ el. pašto adresu dalyviams@pedagogas.lt arba telefonu +370 6 818 2510. Dalyviai registruojami dviem etapais: II etapas (2024 m. rugsėjis–gruodis) ir III etapas (2025 m. sausis–kovas).
2024 m. kovo 19 d.
Kovo 21–22 d. startuoja mokymai pirmosioms ikimokyklinio ugdymo pedagogų grupėms Klaipėdoje ir Šiauliuose. Mokymai yra skirti padėti ikimokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenėms pasirengti savo mokyklos ugdymo programą, atliepiančią 2023 m. rugsėjį patvirtintas Ikimokyklinio ugdymo programos gaires, ir organizuoti šiuolaikišką, visuminį vaiko ugdymosi poreikius ir tėvų (globėjų) lūkesčius atitinkantį ikimokyklinį ugdymą. Naujos programos mokyklose bus pradėtos įgyvendinti nuo 2025 m. rudens.
Pirmuosius mokymus ves lektorės, ikimokyklinio ugdymo specialistės ir praktikės Auksė Buožienė ir Eglė Slaninaitė-Bučnė, Reda Ponelienė ir Eglė Galkauskienė. Šios lektorės dalyvavo projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ organizuotuose lektorių mokymuose ir yra pasirengusios įgyvendinti mokymų programą, apimančią 4 teorinius-praktinius modulius, dalyvių savarankišką darbą ir konsultacijas.
Planuojama, kad 2024 m. kovo – 2025 m. birželio mėnesiais vyksiančiuose mokymuose dalyvaus apie 50 procentų kiekvienos šalyje veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos pedagogų, vadovų, taip pat savivaldybių administracijų švietimo padalinių, mokytojų švietimo centrų specialistai (apie 9000 dalyvių).
Mokymai yra Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo ES projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ dalis. Juos organizuoja ir dalyvių grupes komplektuoja viešąjį konkursą laimėjusi VšĮ „Gyvenimo Universitetas Lt“.
2024 m. kovo 4 d.
Vasario paskutinę dieną Nacionalinė švietimo agentūra su VšĮ „Gyvenimo Universitetas Lt“ pasirašė septynias mokymų paslaugų sutartis, kurias įgyvendinant 2024 m. kovo – 2025 m. birželio mėnesiais bus organizuojami mokymai visų šalies institucijų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, atstovams. Mokymų paskirtis – padėti mokykloms atsinaujinti savo mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą pagal Ikimokyklinio ugdymo programos gaires (toliau – Gairės) ir vykdyti šiuolaikišką, visuminį vaiko ugdymosi poreikius ir tėvų (globėjų) lūkesčius atliepiantį ikimokyklinį ugdymą.
Planuojama, kad į mokymus bus pakviesta apie 9000 ikimokyklinio ugdymo mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, direktorių ir jų pavaduotojų, savivaldybių administracijų švietimo padalinių, pedagogų švietimo centrų specialistų. Mokymai organizuojami NŠA įgyvendinant Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“.
Primename, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-1142 „Dėl ikimokyklinio ugdymo programos gairių patvirtinimo“, šalies mokyklos, vykdančios ikimokyklinio ugdymo programas, savo mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą vadovaujantis Gairėmis, privalo pasirengti ir pradėti įgyvendinti nuo 2025 m. rugsėjo 1 d.
Lapkričio pabaigoje NŠA surengė konferenciją-susitikimą su Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo specialistais, atsakingais už ikimokyklinį ugdymą. Renginyje buvo aptartas pasirengimas tolesniems pokyčiams ikimokyklinio ugdymo sistemoje, Ikimokyklinio ugdymo programos gairės, ikimokyklinio ugdymo programų turinio atnaujinimas ir pagalba tas programas rengiančioms švietimo įstaigoms. Platesnį konferencijos aprašymą rasite Nacionalinės švietimo agentūros tinklalapyje straipsnyje „Ikimokyklinio ugdymo turinio pokyčiai: naujovės, kaita, pagalba“. Straipsnio pabaigoje rasite ir visą konferencijos įrašą.
Lapkričio 13–17 d. grupė Lietuvos mokslininkų ir praktikų, šiuo metu atnaujinančių ikimokyklinio ugdymo turinį, stažavosi Airijoje ir Škotijoje. Išvykos tikslas – susipažinti su airių ir škotų ikimokyklinio ugdymo įgyvendinimo praktika ir pastaraisiais metais atnaujintu ugdymo turiniu, kuris remiasi naujausiais moksliniais tyrimais, tarptautinių organizacijų rekomendacijomis dėl kokybiško ankstyvojo ugdymo ir šiuolaikinėmis ugdymo turinio tendencijomis.
Per dvi stažuotės dienas Airijoje ir tris dienas Škotijoje dalyviai lankėsi trijų lygių institucijose: nacionalinio lygmens, kurios kuria, stebi ir atnaujina ikimokyklinio ugdymo turinį, savivaldybių įstaigose, padedančiose ugdymo įstaigoms tą turinį įgyvendinti, ir pačiose ugdymo įstaigose. Su skirtingų organizacijų veikla ir praktika susipažinusiems dalyviams įspūdį paliko susitarimų, įsipareigojimų ir atsakomybės dermė tarp nacionalinio, regioninio ir mokyklos lygmens, lankytų įstaigų vadovų ir praktikų profesionalumas, tvirtas žinojimas, kokie yra jų organizacijos tikslai, kodėl jie tokie ir kokie komandos veiksmai padeda jų siekti.
Lietuvoje šiuo metu yra atnaujinamas ikimokyklinio ugdymo turinys. Nuo 2025 m. rugsėjo mokyklos, kurios įgyvendina ikimokyklinio ugdymo programą, ją atsinaujins ir vykdys vadovaudamosi Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Ikimokyklinio ugdymo programos gairėmis. Tiek Airijoje, tiek Škotijoje svarbią vietą atnaujinant ugdymo turinį vaidina ir susitarimų, kaip būtų tikslinga planuoti ugdymo praktiką, persvarstymas. Į pagalbą praktikams parengta daug įvairios metodinės medžiagos, pavyzdžių, kaip įsivertinti vaiko gebėjimus ir atsižvelgiant į juos kryptingai planuoti kasdienę ugdomąją veiklą, kaip, vadovaujantis ikimokyklinio ugdymo gairėmis/programa (Škotijoje – Scotland’s Curriculum for Excellence), Airijoje – Aister), stebėti vaiko pažangą ir toliau tikslingai planuoti kasdienę praktiką. Abi šalys, siekdamos kokybiško ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymo, yra parengusios kokybės užtikrinimo rodiklius. Škotijoje kokybės rodiklių rinkinys ,,Kaip veikia mūsų ankstyvasis ugdymas ir vaikų priežiūra?“ (angl. ,,How good is our early learning and childcare?) padeda praktikams pastebėti ir įsivertinti ne tik stipriąsias praktinio ugdymo puses, bet ir identifikuoti sritis, kuriose galima padaryti daugiau, pavyzdžiui, stebėti teigiamus pokyčius ir taip padėti vaikams ugdytis ir siekti pažangos. Airijoje veikia nacionalinė ankstyvojo ugdymo kokybės sistema, žinoma kaip ,,Síolta“, kuri yra nacionalinių ankstyvojo ugdymo kokybės standartų rinkinys. Juo siekiama pagerinti ankstyvos vaikystės patirtį vaikams nuo gimimo iki šešerių metų.
Nemažo stažuotės dalyvių dėmesio sulaukė vaiko pažangos stebėjimo ir fiksavimo sistema. Pasak dalyvių, vaiko pažangos stebėjimas ir fiksavimas laikomas neatsiejama ir ypač svarbia ugdymo dalimi. Vaiko pažanga fiksuojama įvairiomis formomis: dienoraščiuose, aplankuose, skaitmeninėje erdvėje ir kt. Airijoje didelis dėmesys skiriamas tam, kad praktikai suprastų, kokią įtaką vaiko stebėjimas, jo pažangos fiksavimas daro tiek kasdienės veiklos, tiek tolesnės vaiko ūgties perspektyvos planavimui.
Mokymosi vizitą organizavo Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“. Stažuotėje dalyvavo projekto ikimokyklinio ugdymo turinio medžiagos rengėjai, atnaujinantys ikimokyklinio ugdymo turinį, švietimo sistemos ir viešojo administravimo institucijų specialistai, projekto turinio ir veiklos koordinatoriai.
Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ (Nr. 10-014-P-0001), skelbia lektorių atranką. Lektoriai 2024–2025 m. vykdys mokymus, skirtus mokytojams, ugdantiems vaikus pagal ikimokyklinio ugdymo programą, vadovams, švietimo sistemos ir viešojo administravimo institucijų specialistams. Mokymų tikslas – padėti institucijoms pasirengti savo mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą pagal Ikimokyklinio ugdymo programos gaires ir ją kūrybiškai įgyvendinti.
Pateikiame Ikimokyklinio ugdymo turinio atnaujinimo mokymų lektorių atrankos aprašą, kuriame pateikta visa aktuali informacija pretendentams.
Artėjant naujiems mokslo metams Lietuvos mokslininkų ir praktikų grupė parengė Ikimokyklinio ugdymo programos gairių projektą. Pareikalavęs ne vieno susitikimo ir karštų diskusijų dokumento kūrimo procesas baigiasi paskutiniu etapu – Teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbtam Gairių projektui (TAIS projekto numeris 23-11816) kviečiame teikti siūlymus ar pastabas iki rugpjūčio 25 d.
Ikimokyklinio ugdymo programos gairės yra viena iš Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo Europos Sąjungos projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ veiklų. Gairėse aptariamos esminės ikimokyklinio ugdymo programos kūrimo ir atnaujinimo kryptys. Siekiant, kad Gairės kuo kryptingiau būtų naudojamos kuriant kokybišką, į vaiko poreikius atlieptą ugdymo turinį, jų projektas ne kartą buvo pristatytas švietimo bendruomenei ir plačiajai visuomenei. Konsultacijose dalyvavo ikimokyklinio ugdymo mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, savivaldybių administracijų švietimo padalinių ir švietimo centrų specialistai, mokytojų asociacijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai ir kt. Šis kvietimas yra paskutinė galimybė koreguoti ar pildyti dokumentą prieš teikiant jį tvirtinti švietimo, mokslo ir sporto ministrui.
Birželio 20 d., 10 val. (nuotoliu) kviečiame dalyvauti viešojoje konsultacijoje, skirtoje aptarti informacinės-socialinės komunikacijos kampanijos viešąjį pirkimą ir jam rengiamą techninę užduotį (specifikaciją). Konsultacijos tikslas – informuoti komunikacijos paslaugų organizatorius apie planuojamą komunikacijos kampanijos viešąjį pirkimą ir išgirsti jų pasiūlymus kryptingesniam pirkimui vykdyti.
Viešoji konsultacija yra organizuojama įgyvendinant Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“. 2022–2026 m. vykdomo projekto tikslas – užtikrinti ikimokyklinio ugdymo kokybę. Viena iš projekto veiklų yra informacinė-socialinė komunikacijos kampanija, kuria siekiama, kad kuo anksčiau ir kuo daugiau tėvų (globėjų) savo vaikus vestų į ikimokyklinio ugdymo įstaigas.
Konsultacijos metu bus trumpai pristatyti tiek projekto, tiek komunikacijos kampanijos tikslai ir uždaviniai, detalizuotos kampanijos tikslinės grupės ir siekiami rezultatai, pristatyta ir aptarta techninė užduotis.
Numatoma renginio trukmė – iki 1 valandos.
Registruotis į konsultaciją kviečiame el. pašto adresu: simona.plienaityte.mikaliuniene@nsa.smm.lt.
Kilus klausimams susisiekite su Simona Plienaityte-Mikaliūniene, el. pašto adresu simona.plienaityte.mikaliuniene@nsa.smm.lt arba telefonu +370 686 37 553.
2023 m. gegužės 26 d. Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“, ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija organizavo viešąją konsultaciją dėl Ikimokyklinio ugdymo programos gairių projekto.
Konsultacijoje dalyvavo ikimokyklinio ugdymo mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistai, mokytojų švietimo centrų, mokytojų asociacijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, visi, kuriems aktualūs mažų vaikų ugdymo klausimai.
Renginio metu buvo pristatytas ir aptartas Ikimokyklinio ugdymo programos gairių projektas, kurį parengė Lietuvos mokslininkų ir praktikų grupė, atsakyta į dalyvių klausimus, išgirsti pasiūlymai, į kuriuos atsižvelgta koreguojant rengiamą dokumentą.
Vaizdo įrašas: