Pradžia » Infrastruktūriniai projektai » Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra“
Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra“
PROJEKTAS NR. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001 „PROFESINIO MOKYMO IR MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ INFORMACINIŲ SISTEMŲ IR REGISTRŲ PLĖTRA”
Apie projektą:
Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo agentūros. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra” (toliau – Projektas) finansavimą apibrėžia:
Sparčiai kintant darbo rinkos poreikiams ir technologijoms, profesinio mokymo svarba valstybei auga, todėl mokymo įstaigos turi gebėti lanksčiai prisitaikyti prie naujų aplinkybių ir didinti savo veiklos efektyvumą. Profesinės mokyklos šiuo metu negali užtikrinti elektroninio mokymo taikymo, silpnai išvystyta mokinių apskaita, mokymo rezultatų naudojimas priimant vadybinius sprendimus. Efektyvus valdymas leistų pasiekti užsibrėžtus profesinio mokymo tikslus: gerinti profesinio mokymo kokybę, optimaliai naudoti materialinius išteklius ir lėšas bei užtikrinti besimokančiųjų galimybes gauti kokybišką mokymą. Siekiant pagerinti profesinio mokymo patrauklumą ir kokybę, būtina užtikrinti kuo paprastesnius ir labiau automatizuotus dalyvavimo profesiniame mokyme ir jo vykdymo procesus, taip skiriant pagrindinį dėmesį mokymo paslaugos kokybės gerinimui ir efektyvesniam išteklių panaudojimui. Taip pat aktualu kurti profesinio mokymo nacionalinę stebėsenos sistemą. Esminė Projektu sprendžiama problema – skaitmeninės priemonės, naudojamos profesinio mokymo įstaigose yra nepakankamos ir nesuteikia galimybių automatizuoti veiklos procesus. Taip pat, taikant rinkoje jau esamas priemones (el. dienynams, tvarkaraščiams, virtualios mokymo aplinkos), bus sukurta informacinė sistema VMAK. Projekto įgyvendinime planuojamas projekto pilotinių mokyklų atstovų įdarbinimas projekto veiklose, kas užtikrins dar didesnį profesinių mokyklų poreikių įgyvendinimą projekte.
Projekto tikslas – automatizuoti profesinio mokymo ir administravimo veiklos procesų valdymą, sudaryti sąlygas organizuoti bendrąjį priėmimą į profesinio mokymo įstaigas bei vykdyti profesinio mokymo sistemos stebėseną, modernizuojant esamus ir kuriant naujus skaitmeninius įrankius (informacines sistemas, jų komponentus ir registrus), plečiant jų taikymo sritis.
Projekto uždaviniai:
- uždavinys. Veiklos procesų automatizavimas. Modernizuoti esamus ir sukurti naujus skaitmeninius įrankius (informacines sistemas ir / ar jų komponentus), siekiant automatizuoti profesinio mokymo įstaigų veiklos procesus ir sudaryti sąlygas bendrojo priėmimo į profesinio mokymo įstaigas organizavimui.
- uždavinys. Stebėsena. Išplėsti Švietimo valdymo informacinę sistemą (ŠVIS), siekiant sudaryti geresnes sąlygas profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą stebėsenai vykdyti.
2021 m. projektas buvo papildytas nauja veikla, suderinta su projekto tikslu ir uždaviniais. Šios naujos 3 veiklos tikslas: siekiant užtikrinti ir plėtoti projekte pradėtą įgyvendinti automatizuotą profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą administravimo veiklos procesų valdymą, vykdyti profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą sistemos stebėseną ir sudaryti sąlygas Nacionalinei švietimo agentūrai tapti kompetencijų centru, pasirengusiu vykdyti profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą stebėseną ir vertinimą.
Projekto partneriai:
Projekto trukmė: 2017 m. gegužės 5 d. – 2023 m. gruodžio 31 d.
Bendras projekto biudžetas: 7 178 643,93 Eur (ES fondų lėšos – 5 980 287,98 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 1 198 355,95 Eur)
Iš jų: 2.742.551,89 Eur skirti Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijai bendrajam priėmimui organizuoti,
542.040,86 eurai – Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centrui.
Projekto rezultatai:
- Išplėsta LAMA BPO informacinė sistema į BPIS informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemą lamabpo.lt/profesinis-mokymas;
- Parengta „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtros analizės ataskaita“, 2018;
- Atnaujinta finansų valdymo ir apskaitos informacinė sistema (IS FVA). Vadovaujantis 2018 m. gruodžio 20 d. Nr. XIII-1871 Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 35 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei 35 straipsnio 4 dalimi nuo 2022 m. sausio 1 d. naudojamas Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemos Viešojo sektoriaus finansinės apskaitos bendrojo posistemis (FABIS) ;
- Sukurta virtuali profesinio mokymosi aplinka (VPMA) vpma.lt;
- Sukurta virtualios mokymosi aplinkos komponentė ugdymo procesų informacinė sistema (VMAK UPIS) sudaryta iš elektroninio dienyno, elektroninio tvarkaraščio manodienynas.lt profesinių mokyklų bendruomenė jungiasi per pmis.lt;
- Naudojama profesinio mokymo(si) informacinė sistema (PMIS) (su dokumentų valdymo sistema) pmis.lt;
- Atnaujinti švietimo registrai (ŠR): mokinių registras ir pedagogų registras. Planuojama atnaujinti kitus švietimo registrus (ŠR): SMPKR, KTPR, DAR, LicR.
- Atnaujinta švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) svis.smm.lt;
- Įsigyti įrankiai ir pakelta darbuotojų kvalifikacija, reikalinga projekte įgyvendinamų veiklų ir tolesnei profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą stebėsenai vykdyti.
- Patobulintos NŠA darbuotojų kompetencijos, reikalingos projekte įgyvendinamų veiklų ir tolesnei profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą stebėsenai vykdyti, kiekybinių tyrimų mokymuose ir kokybinių tyrimų mokymuose.
- Parengta „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą stebėsenos rodiklių analizės ataskaita“, 2018;
- Parengtas tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų tyrimo PIAAC bandomojo tyrimo instrumentarijus ir bus atliktas bandomasis PIAAC tyrimas;
- Parengta „Atsparumo mokymuisi nepalankioms sąlygoms analizė“, 2023;
- Parengta „Hibridinio mokymo(si) /ugdymo(si) patirties analizė“, 2020 ir 2021-08-25 d. pristatymas;
- Parengta „Mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų praktinių patirčių taikant universalaus dizaino priemones ugdymui(si) analizė”, 2022;
- Parengta „XXI amžiaus kompetencijos: realybė ir būtinybė”, 2022;
- Parengta „Mokytojų profesinis tobulėjimas: 2021 metų Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų pažangos duomenų analizė„, 2022;
- Parengta „2020–2021 m. m. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų veiklos įsivertinimo ir pažangos duomenų analizė“, 2022;
- Parengta analizė „Motyvavimo priemonių rinktis pedagogikos studijas veiksmingumo analizė“, 2023;
- Parengta analizė „Profesinio orientavimo stiprinimas: rekomendacijos naujam etapui Lietuvoje“, 2022;
- Parengta „Pedagogo karjeros nutraukimo priežasčių ir tęstinumo veiksnių analizė“, 2023;
- Parengta „Mokytojo profesijos prestižo vertinimas: mokytojų požiūris“, 2023;
- Parengta tarptautinio IEA TIMSS tyrimo antrinės analizės „TIMSS antrinė duomenų analizė: mokinių, jų tėvų ir mokytojų nuostatų ir lūkesčių kaita ir ryšys su mokymosi pasiekimais“ ataskaita, 2022 m.; antrinės analizės santrauka; infografikas; 2022 m. rugpjūčio 30 d. vykusio viešo antrinės analizės pristatymo pateiktis. Antrinę analizę atliko UAB „Smart Continent”.
- Parengti „Švietimo sistemos stebėsenos ir vertinimo veiklų vadovas“, 2022 m. ir santrauka; 2022 m. spalio 25 d. vykusio viešo „Švietimo sistemos stebėsenos ir vertinimo veiklų vadovo“ pristatymo pateiktis. Rengėjai: jungtinės veiklos pagrindu veikusi grupė, sudaryta iš VšĮ Konkurencingumo plėtotės centro, UAB „Kvalitetas“, Mykolo Romerio universiteto ir subteikėjo VšĮ Regionų socialinės ekonomikos centro atstovų.
- Parengta tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų antrinė analizė „Bendrojo ugdymo sistemos kaita ir ryšys su tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų rezultatais“, 2022 m.; antrinės analizės santrauka; infografikas; 2022 m. lapkričio 22 d. vykusio viešo antrinės analizės pristatymo pateiktis. Antrinę analizę rengė prof. habil. dr. Gedimino Merkio vadovaujama grupė šalies mokslininkų prof. dr. Sigitas Vaitkevičius, prof. habil. dr. Leonidas Sakalauskas sociologinių tyrimų bendrovėje UAB „Factus dominus“.
- Parengta didelio užmojo švietimo „Mokymosi pasiekimų bendrajame ugdyme ir jo ryšių su tolesnio mokymosi kelių pasirinkimu longitudinis tyrimo“ ataskaita, 2023 m.; tyrimo santrauka; tyrimo santrauka anglų kalba; tyrimo infografikas; pranešimas apie tyrimą; tyrimo pristatymas; 2023 m. sausio 17 d. viešo pristatymo vaizdo įrašas.Tyrimą atliko prof. habil. dr. Gedimino Merkio vadovaujama grupė šalies mokslininkų prof. dr. Sigitas Vaitkevičius, prof. habil. dr. Leonidas Sakalauskas sociologinių tyrimų bendrovėje UAB „Factus dominus“.
- Parengta tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų antrinė analizė „Penkiolikmečių ir aštuntos klasės mokinių matematinių ir gamtamokslių gebėjimų ugdymo rezultatai, tarptautinių tyrimų PISA ir TIMSS teoriniai modeliai ir jų sąsajos su ugdymo programomis ir ugdymo priemonėmis (vadovėliais)“ – ataskaita, 2023 m.; antrinės analizės santrauka; antrinės analizės santrauka anglų kalba; infografikas; pranešimas apie tyrimą; viešo antrinės analizės pristatymo pateiktis; viešo pristatymo įrašas. Antrinę analizę rengė prof. habil. dr. Gedimino Merkio vadovaujama grupė šalies mokslininkų: prof. habil. dr. L. Sakalauskas, prof. dr. S.Vaitkevičius, dr. G. Jarašiūnaitė–Fedosejeva, dr. D. Bubeliene, dr. R. Voronovič, dr. A. Navickaitė, I. Masaitienė, S. Balčiūnas sociologinių tyrimų bendrovėje UAB „Factus dominus“.
- Projekto komandos parengta nacionalinio tyrimo „Pasirengimas mokytis aukštosiose ir profesinėse mokyklose: besimokančiųjų požiūrio tyrimas“ ataskaita. Rengėjai: Asta Buinevičiūtė, Živilė Urbienė, dr. Daiva Sevalneva, Svajūnas Prasauskas, Edita Gailiūtė, Jolanta Rauluškevičienė. – Vilnius: Nacionalinė švietimo agentūra, 2023.
- Projekto komandos parengta nacionalinio tyrimo „Pasirengimas įtraukiajam ugdymui: savivaldybių, bendrojo ugdymo mokyklų bei profesinių mokyklų, vykdančių bendrąjį ugdymą, lygmenys“ ataskaita. Rengėjai: Jurgita Subačiūtė, Eugenijus Dunajevas, Ieva Litvinavičienė, Laura Lapinskaitė, Jūratė Drazdauskienė, Evaldas Bakonis, Edita Gailiūtė, Svajūnas Prasauskas, Algirdas Cibulskis. – Vilnius: Nacionalinė švietimo agentūra, 2023.
- Projekto komandos parengta nacionalinio tyrimo „Mokymosi ir mokslų (ne)baigimo tendencijos, nubyrėjimo veiksniai ir priežastys aukštojo mokslo ir profesinio mokymo įstaigose“ ataskaita. Rengėjai: Jolanta Rauluškevičienė, Daiva Sevalneva, Emilija Daunoravičiūtė – Vilnius: Nacionalinė švietimo agentūra, 2023.
- Projekto komandos parengta nacionalinio tyrimo „Pedagogo karjeros kelias: nuo studijų pasirinkimo ir tapsmo mokytoju iki išlikimo pedagogo profesijoje“ ataskaita. Rengėjai: dr. Eugenijus Dunajevas, dr. Jurgita Subačiūtė, Kasparas Milerius, Laura Lapinskaitė, Jūratė Drazdauskienė – Vilnius: Nacionalinė švietimo agentūra, 2023.
Projekto viešinimas:
2019 m. birželio 5 d. LAMA BPO organizuotuose profesinio mokymo įstaigų vadovų mokymuose pranešimas „Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra”„, Jūratė Drazdauskienė.
2022 m. kovo 4 d. KPMPC organizuotoje konferencijoje „Bendrosios kompetencijos profesiniame mokyme: skaitmeninės kompetencijos ugdymo situacija, poreikis ir perspektyvos” pranešimas „Mokytojo, mokinio, jo tėvų, globėjų skaitmeninės kompetencijos tobulinimas profesinio mokymo informacinėse sistemose„, Jūratė Drazdauskienė.
2022 m. spalio 20 d. Kauno švietimo inovacijų centro organizuojamoje parodoje „Inovacijos mokykloje” pranešimas „Inovatyvus mokytojo, mokinio, jo tėvų, globėjų bendradarbiavimas naudojantis informacinėmis sistemomis, profesinio mokymo rodikliai, skirti administracijai ir visuomenei„, Jūratė Drazdauskienė.
2023 m. gruodžio 8 d. Nacionalinėje švietimo agentūroje vyko Nacionalinės švietimo agentūros,
įgyvendinamo Europos socialinio fondo agentūros bendrai finansuojamo iš Europos Sąjungos
struktūrinių fondų lėšų projekto „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių
sistemų ir registrų plėtra“ NR. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001 baigiamoji hibridinė
konferencija ,,Duomenimis grįstas mokymas arba kur DI pasiima duomenis”.
Informaciją teikė:
Projekto vadovė – Jūratė Drazdauskienė.
Projekto finansininkė – 2017 – 2023 m. Jurgita Kaukėnienė, 2023 m. Vita Tamošaitytė.