Projektas „Mokytis padedančio pasiekimų ir pažangos stiprinimas“

Projekto „Mokytis padedančio pasiekimų ir pažangos stiprinimas“ veiklomis siekiama užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį. Atnaujinus ugdymo turinio bendrąsias programas, vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių kompetencijomis grįsto ugdymo įgyvendinimo efektyvumą, yra formuojamasis ir apibendrinamasis mokinių pasiekimų vertinimas. Siekiama susieti mokinių pasiekimų formuojamojo ir apibendrinamojo vertinimo geriausias praktikas, užtikrinti dermę tarp formuojamojo ir apibendrinamojo vertinimo elementų. Tiek formuojamojo, tiek apibendrinamojo vertinimo procesas turi būti nukreiptas į mokinio pažangos užtikrinimą, turi padėti mokytis, leisti pripažinti ir sertifikuoti rezultatus, valdyti ugdymo proceso kokybę.

Siekiant stiprinti mokytis padedančio pasiekimų ir pažangos vertinimą diegiant atnaujintas ugdymo programas, teikiant pagalbą mokytojui, tobulinti užduočių rengimo ir jų atlikčių vertinimo kompetencijas, planuojama parengti dvejų metų ciklo išorinio mokinių pasiekimų vertinimo vidurinio ugdymo užduotis ir vertinimo instrukcijas. Siekiant išoriniam vertinimui taikyti moderniosios testų teorijos principus, kurie leistų gauti tikslesnius matavimų rezultatus, reikalingas bent vienas užduočių rengimo ir išbandymo ciklas. Perėjus prie dvejų metų ciklo, galėtų būti pradėtas kaupti užduočių bankas ir rengėjai, prireikus nesunkiai galėtų koreguoti, keisti užduotis, naudodamiesi sukauptais metaduomenimis po išbandymų.

Tarptautinių praktikų ir metodikų pažinimą, prieigą prie užsienio šalių mokinių pasiekimų patikrinimų užduočių bankų ir vertinimo kriterijų duomenų siekiama užsitikrinti per dalyvavimą Tarptautinės užduočių bibliotekos kūrimo konsorciume.

Projekto tikslas – stiprinti formuojamąjį ir apibendrinamąjį vertinimą diegiant atnaujintas ugdymo programas.

Projekto įgyvendinimas – nuo 2024 m. sausio 2 d. iki. 2028 m. liepos 31 d.

Projekto biudžetas – 7 599 998,51 Eur.

Projekto tikslinė grupė – pedagoginiai darbuotojai (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus), Nacionalinės švietimo agentūros specialistai, kiti švietimo sistemos specialistai.

Projekte numatytos veiklos:

  1. Sukurti pagalbos mokytojui sistemą darbui su atnaujintu turiniu ir užtikrinti kompetencijomis grįsto ugdymo turinio efektyvumą, užtikrinant tinkamą mokytojų pasirengimą diegiant pažangiausias formuojamojo ir apibendrinamojo mokinių pasiekimų vertinimo praktikas.
  2. Dvejų metų ciklo vidurinio ugdymo išorinio mokinių pasiekimų vertinimo užduočių ar jų dalių kūrimo ir jų išbandymo parengimas.
  3. Mokinių pasiekimų patikrinimų užduočių banko plėtra dalyvaujant Tarptautinės užduočių bibliotekos (TŪB) kūrimo veikloje.

Siektini stebėsenos rodikliai:

  1. Sukurti pagalbos mokytojui sistemą darbui su atnaujintu ugdymo turiniu Sostinės regione. Siektina reikšmė (asmenų skaičius): 212.
  1. Sukurti pagalbos mokytojui sistemą darbui su atnaujintu ugdymo turiniu Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Siektina reikšmė (asmenų skaičius): 752.

 

Informaciją teikia:

Formuojamojo vertinimo veiklos įgyvendinimo klausimais konsultuoja – Jolita Abraškevičienė el. paštas jolita.abraskeviciene@nsa.smm.lt

Dvejų metų ciklo modelio rengimo klausimais konsultuoja – Jolanta Pauliukienė el. paštas jolanta.pauliukiene@nsa.smm.lt

Užduočių vertintojų mokymų organizavimo klausimais konsultuoja – Rima Klimašauskienė el. paštas rima.klimasauskiene@nsa.smm.lt

Projekto vadovė – Vilma Venta Jankūnė, el. paštas vilma.jankune@nsa.smm.lt.

Projektas Nr. 10-062-P-0001 vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“, finansuojamas Europos socialinio fondo ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis.