Lietuvių kalbos mokymo priemonė I–II ir III–IV klasių mokiniams: paskirtis ir taikymo galimybės
„Kalba mane augina“ – tai viena iš pradinių klasių mokinių lietuvių kalbos mokymo priemonių, padedanti mokiniui žaisminga, patrauklia forma ir aktualiu turiniu, praktiškai ugdyti (is) lietuvių kalbos gebėjimus. Nors ši dviejų dalių (I–II ir III–IV klasėms) priemonė rengta orientuojantis į mokinių iš dvikalbės ir daugiakalbės aplinkos lietuvių kalbos ugdymo ypatumus, ja gali naudotis ir mokiniai, kuriems lietuvių kalba yra gimtoji.
Atkreiptinas dėmesys, kad mokymo priemonė nėra vadovėlis, nepretenduoja „padengti“ visos lietuvių kalbos ugdymo programos (priemonės medžiaga neapibrėžta laiko, programos turinio aspektu), todėl jos taikymo galimybės ir nauda priklausys nuo mokytojo kompetencijų modeliuoti konkrečios klasės mokinių kalbos ugdymo turinį, atsižvelgiant į ugdytinių kalbinius gebėjimus ir patirtį, parinkti ar siūlyti vaikams pasirinkti tinkamiausias mokymosi veiklas, temas, užduotis. Priemonėje pateiktos užduotys skirtos mokinių lietuvių kalbos gebėjimų ugdymui tiek klasėje, užduotis atliekant individualiai, poroje, ar nedidelėje grupėje, tiek namuose. Tikėtina, kad daugumą užduočių, vadovaudamiesi sutartiniais ženklais, mokiniai galės atlikti savarankiškai.
Priemonėje esančios užduotys apima visas lietuvių kalbos sritis: kalbėjimą, klausymą, skaitymą, rašymą. Taisyklingos lietuvių kalbos vartojimo, klausymo, sakytino teksto supratimo gebėjimams ugdyti pateiktos įgarsintos užduotys MP3 formatu.
Siekiant aktualizuoti lietuvių kalbos mokymąsi, priemonėje analizuojamos pradinių klasių mokiniui artimos temos, pateikiamos praktinės situacijos iš gyvenimiškos aplinkos, pavyzdžiui, mokomasi pasakoti apie save, savo šeimą, gyvenamąją aplinką, taisyklingai vartoti žodžius būtinus kasdienėje veikloje. Atlikdami užduotis mokiniai susipažins su Lietuvos valstybės simboliais, šventėmis, papročiais, gamta. Vaikai mokysis: suprasti trumpus pasakojimus, pokalbius, pranešimus gerai žinomomis temomis ir reaguoti į kalbą; susikalbėti paprasčiausiose buitinėse, kasdienės veiklos situacijose; suprantamai tarti lietuvių kalbos garsus, atpažinti iš klausos žodžius; kalbėti bendrine kalba; įgyti skaitymo technikos (skirti žodžių ir sakinių ribas, sieti garsus ir raides, tinkamai intonuoti sakinius) ir gebėjimo suprasti rašytinį tekstą pradmenis; rašyti.
Tikimės, kad lietuvių kalbos mokymo priemonė „Kalba mane augina“ padės mokytojui rasti sėkmingų sprendimų ir būdų, skatinančių pasiekti kuo geresnių mokinių lietuvių kalbos pasiekimų, mokiniui – patirti lietuvių kalbos mokymosi džiaugsmą ir prasmę.
Rita Mikelionytė, Gintarė Šeškevičiūtė, Saulius Vasiliauskas
„Kalba mane augina“
Lietuvių kalbos mokymo priemonė I–II klasių mokiniams, besimokantiems mokyklose tautinės mažumos kalba
Kalba mane augina I–II kl. (atsisiųsti) (87.8Mb)
Kalbėjimo ir klausymo užduotys MP3 formate (atsisiųsti) (38.6Mb)
Rita Mikelionytė, Gintarė Šeškevičiūtė, Saulius Vasiliauskas
„Kalba mane augina“
Lietuvių kalbos mokymo priemonė III–IV klasių mokiniams, besimokantiems mokyklose tautinės mažumos kalba
Kalba mane augina III–IV kl. (atsisiųsti) (54.1Mb)
Kalbėjimo ir klausymo užduotys MP3 formate (atsisiųsti) (45.4Mb)
Atnaujinta: 2022-10-08