I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Išleista leidinio „Lietuva. Švietimas šalyje ir regionuose 2024“ II dalis

2024-12-13

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su Nacionaline švietimo agentūra kasmet išleidžia leidinį, kuriame šalies ir savivaldybių lygmeniu apžvelgiama švietimo būklė. Pirmoji leidinio dalis buvo išleista prieš naujuosius mokslo metus, o antrosios dalies švietimo bendruomenė sulaukė dabar – besibaigiant kalendoriniams metams.

Antroje leidinio dalyje išsamiai nagrinėjama pastaruoju metu itin stiprinama ugdymo sritis – socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas. Kadangi šios kompetencijos glaudžiai susijusios su pilietiškumu, apžvalgoje aptariami ir kai kurie pilietiškumo ugdymo aspektai.

Apžvalgoje:
• aptariama socialinių ir emocinių kompetencijų samprata, jų ugdymo proceso raida bei šių kompetencijų ugdymą reglamentuojantys teisės aktai. Čia taip pat rasite pateikiamų argumentų, pagrindžiančių būtinybę stiprinti socialinį ir emocinį ugdymą;
• remiantis nacionalinių ir tarptautinių tyrimų duomenimis, plačiai apžvelgiamos mokinių socialinės ir emocinės kompetencijos, akcentuojama, kokiu būdu jos ugdomos geriausiai, kas prie to prisideda ir t. t.;
• aptariama švietimo pagalbos plėtra, sudaranti palankesnes sąlygas mokinių socialinėms ir emocinėms kompetencijoms tobulinti, gerinanti įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymosi sąlygas;
• nagrinėjami socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo proceso aspektai: jų ugdymas pamokose ir kitose mokyklos veiklose, palankios mokyklos aplinkos kūrimas, bendradarbiavimas su mokinių tėvais, neformaliojo vaikų švietimo sąsajos su socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymu;
• aptariamas ir savivaldybių indėlis ugdant mokinių socialines ir emocines kompetencijas.
Rengiant švietimo būklės apžvalgą, atsižvelgta į socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo uždavinius ir procesą reglamentuojančius teisės aktus, statistinius duomenis, tarptautinius bei nacionalinius mokinių pasiekimų ir kitų tyrimų rezultatus.

Leidinyje atskleidžiama, jog socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas turi įtakos ir bendrai mokinių emocinei gerovei, ir mokymosi pasiekimams. Jos taip pat susijusios su žmogaus mokymusi visą gyvenimą, profesine karjera, asmeninio ir bendruomeninio gyvenimo kokybe.

Su visu leidiniu galima susipažinti čia.

Skip to content