I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Skelbiamas Lietuvių kalbos ir literatūros antros egzamino dalies vertinimo kriterijų projektas

2024-11-12

Po susitikimo su lietuvių kalbos ir literatūros mokytojais Nacionalinė švietimo agentūra pakoregavo 2025 m. valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos bendrojo ir išplėstinio kursų antros egzamino dalies vertinimo kriterijus.

„Susitikime su mokytojų lituanistų bendruomenės atstovais pristatėme Nacionalinės švietimo agentūros parengtus pasiūlymus dėl vertinimo kriterijų, išgirdome ir įsiklausėme į mokytojų pastabas bei rekomendacijas. Tikiuosi, kad pateiktame vertinimo kriterijų projekte pavyko suderinti pozicijas ir šis variantas geriausiai atitiks mokinių interesus. Kviečiu susipažinti su vertinimo kriterijų projektu, kurį planuojame patvirtinti jau kitą savaitę, kad mokytojai ir mokiniai galėtų ramiai ruoštis būsimiems egzaminams“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros vadovas Simonas Šabanovas.

Valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino bendrojo ir išplėstinio kurso antros egzamino dalies vertinimo kriterijų projekte  patikslinti šie vertinimo aspektai:

  • aiškiau apibrėžti teksto interpretacijos ir probleminio klausimo svarstymo rašinių žanriniai skirtumai;
  • patikslintos atskirų turinio kriterijų formuluotės: aiškiau apibrėžtas konteksto, interpretavimo, polemizavimo, argumentavimo, fakto klaidų vertinimas;
  • bendrojo kurso mokinių darbų vertinimo kriterijuose numatyti žemesni reikalavimai kalbos taisyklingumui ir teksto raiškai, numatytos turinio vertinimo išimtys (pvz., leidžiama pasitelkti siauresnį kontekstą rašant teksto interpretaciją, nereikalaujama polemizuoti rašant probleminio klausimo svarstymo rašinį, atsisakyta argumentų svarumo vertinimo kriterijų);
  • patikslinta, kad svarstant probleminį klausimą privaloma remtis pateiktu tekstu kaip argumentų medžiaga;
  • apibrėžiama, kokiais atvejais mokinio darbas yra vertinamas absoliučiu nuliu – kada darbas iš viso nevertinamas (pvz., kai mokinys parašo rašinį savo sugalvota tema, interpretuoja savo tekstą).

Su valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino bendrojo ir išplėstinio kursų antros egzamino dalies vertinimo kriterijų projektu galima susipažinti čia.

Jei turite klausimų ir pasiūlymų dėl vertinimo kriterijų projekto, prašytume juos pateikti šioje formoje iki lapkričio 15 d.: https://forms.office.com/e/BhEhRkuy1k.

 

Skip to content