I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
8 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Skelbiami Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduočių aprašų projektai

2024-07-19

Nacionalinė švietimo agentūra parengė Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) užduočių aprašų projektus. Juose numatyta matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros bei tautinių mažumų gimtųjų (lenkų, rusų, baltarusių bei vokiečių) kalbų II gimnazijos klasės mokinių pasiekimų patikrinimų užduočių specifika, pobūdis ir pateikimas, taškų suma, atliktų užduočių vertinimas ir patikrinimo trukmė.

Siūloma, kad matematikos PUPP užduotį sudarytų 30–35 uždaviniai. Elektroninė užduočių atlikimo sistema leidžia atsakymus pateikti trimis būdais: įrašyti trumpą teisingą atsakymą, į atsakymo laukelį užrašyti pilną uždavinio sprendimą, naudojantis užduočių atlikimo sistemoje pateikta įrankių juosta, bei pasirinkti teisingą atsakymą (us) iš pateiktų atsakymų variantų, susieti teisingas atsakymų poras, nustatyti pateiktų objektų eiliškumą, pažymėti tam tikrus elementus brėžinyje ar diagramoje ir pan.

Matematikos pasiekimų patikrinimo trukmė numatoma 2 val. 20 min. Maksimali taškų suma, kurią galėtų surinkti mokiniai, – 50 taškų.

Numatyta, kad lietuvių kalbos ir literatūros PUPP užduotį sudarytų 3 dalys: skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas; kalbos pažinimas ir vartojimas; rašymas ir teksto kūrimas. II klasių mokiniams nebeliktų  anksčiau buvusios kalbėjimo dalies.

Pirmojoje dalyje mokiniams būtų pateikiami du (ar daugiau) bendrine kalba parašyti, autentiški arba minimaliai adaptuoti grožinės literatūros ir kitų žanrų tekstai, kurių bendra apimtis siektų iki 700–1000 žodžių ir pagal kuriuos reikėtų atsakyti į užduoties klausimus, palyginant tekstus, pateikiant savo nuomonę ar įžvalgas palaikant ar nepritariant tekstų idėjoms. Antroji dalis, skirta kalbos pažinimui ir vartojimui, patikrintų mokinių gebėjimus taikyti lietuvių kalbos fonetikos, morfologijos ir rašybos žinias, tinkamai vartoti leksines, gramatines, stilistines kalbos priemones. Trečioji dalis apimtų teksto  kūrimą: minimali apimtis – 250 žodžių. Mokiniams būtų pateikiamos 3 temos, iš kurių reikėtų pasirinkti vieną. Mokinys taip pat galėtų pasirinkti teksto formą: rašinį, literatūrinį laišką ar dienoraštį, straipsnį, esė ir pan.

Pirmosios dvi patikrinimo dalys maksimaliai būtų vertinamos po 15 taškų, trečioji dalis – 30 taškų. Lietuvių kalbos ir literatūros PUPP užduočiai atlikti būtų skiriamos 3 valandos.

Tautinių mažumų (lenkų, rusų, baltarusių bei vokiečių) gimtosios kalbos ir literatūros PUPP užduotį taip pat sudarytų 3 dalys: klausymas, skaitymas ir teksto kūrimas.

Klausymo dalyje mokiniams būtų pateikiami 5–6 min. trukmės garso ar audiovizualiniai įrašai, kuriuose bendrine kalba kalbama įvairiomis kultūrinėmis ir (ar) visuomeninėmis temomis. Būtų tikrinama, ar mokiniai suprato pagrindinę informaciją, kaip ją analizuoja, formuluoja pagrindinę mintį. Skaitymo dalyje būtų pateikiami grožiniai klasikiniai ir šiuolaikiniai, mokslo populiarinimo, publicistikos bendrine kalba parašyti autentiški arba minimaliai adaptuoti tekstai, kurių bendra apimtis 700–800 žodžių. Mokiniai skaitomus tekstus analizuotų, vertintų skaitomų tekstų turinį ir raišką, pateiktų savo nuomonę ir įžvalgas pagal pateiktos užduoties klausimus. Tekstui sukurti trečioje dalyje būtų pateikiamos dvi temos, pasirinkus vieną iš jų mokinys rašytų samprotavimo rašinį, straipsnį, recenziją, viešą kalbą. Minimali kuriamo teksto apimtis – 250 žodžių. Šioje užduoties dalyje būtų tikrinama, ar mokinys atsižvelgia į žanro ir struktūros reikalavimus, rašymo tikslą, suvokia ir nuosekliai plėtoja temą, tinkamai ir svariai pagrindžia teiginius, rašo taisyklinga kalba.

Patikrinimas truktų 3 val. 30 min.  Maksimali taškų suma, kurią galėtų surinkti mokiniai, – 60 taškų.

Visas PUPP užduotis mokiniai atlieka elektroninėje užduočių atlikimo sistemoje. Dalis atliktų užduočių yra vertinama automatiškai, todėl atlikęs ir pateikęs užduotį mokinys gali matyti, kiek taškų surinko. Neautomatiškai vertinamų užduočių dalį vertintojai vertina elektroninėje vertinimo sistemoje.

Su Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduočių aprašų projektais galima susipažinti NŠA interneto svetainėje.

Skip to content