2018 m. patvirtintas Pedagogų rengimo reglamentas, kuriuo įteisinta pedagoginė stažuotė. Numatoma, kad nuo 2022 m. ji bus taikoma visoje šalyje ir privaloma pirmaisiais pedagogo darbo švietimo įstaigoje metais. Stažuotės tikslas – padėti pradedančiajam pedagogui plėtoti ir gilinti studijų metu įgytas kompetencijas, sklandžiai integruotis į švietimo bendruomenę.
Įgyvendinant Pedagogų rengimo reglamente įteisintas nuostatas, projekto „Tęsk“ metu sukurtas Pedagoginės stažuotės modelio projektas ir nuo 2018 mokslo metų išbandytas šimte trisdešimtyje (130) Lietuvos ugdymo įstaigų. Nors minėtas modelio projektas pasiteisino, vis dėlto jo taikymo visoje šalyje galimybės ribotos dėl tam tikrų finansavimo (nes finansuota projekto lėšomis), vadybinių, organizacinių (koordinuojamas ir organizuojamas Nacionalinės švietimo agentūros projekto darbuotojų) ir kitų klausimų, kurie taps aktualūs pasibaigus projektui.
Todėl, siekiant geriau pasirengti pedagoginės stažuotės įgyvendinimui šalies mastu, Nacionalinė švietimo agentūra užsakė Pedagoginės stažuotės modelio Lietuvoje įgyvendinimo galimybių vertinimo tyrimą, kurį atliko UAB „Smart Continent LT“ tyrėjų grupė. Tyrimu siekiama įvertinti pedagoginės stažuotės modelio alternatyvų taikymo visoje Lietuvoje galimybes. Atlikta bendra Europos ir detalesnė Suomijos, Škotijos, Ispanijos, Kroatijos, Islandijos ir Suomijos šalyse vykdomų įvadinių mokytojų programų / pedagoginių stažuočių analizė.
Remiantis užsienio šalių patirtimi įvairiais aspektais (finansiniu, vadybiniu, teisiniu, komunikaciniu ir kt.) įvertintos galimos pedagoginės stažuotės modelio įgyvendinimo visoje Lietuvoje alternatyvos ir pasiūlyta optimaliausia.
Detaliau su tyrimo rezultatais galima susipažinti čia