Švietimo įstaigų vadovų samprata visuomenėje skatina didelius lūkesčius dėl jų profesinio meistriškumo. Tai tiesiogiai susiję su esminiais vadovų lyderystės ir švietimo kokybės iššūkiais. Abu išskirtus švietimo įstaigos vadovo iššūkius lydi nuolatinė keleriopa kaita.
Parengtoje švietimo problemos analizėje gvildenama švietimo įstaigos vadovo samprata ir tapatybės pokyčiai. Lūkesčius švietimo įstaigų vadovams atspindi vadovų socialinių, demografinių ir patirties ypatumų analizė. Leidinyje atskleidžiamos švietimo įstaigų vadovų galių ir kompetencijų 2015–2020 metais kaitos tendencijos.
Problemos analizėje įrodoma vadovo asmeninių ir dalykinių savybių svarba šiuolaikinei organizacijai ir jų įtaka organizacijos veiklos rezultatams. Pasinaudodami savo vadybinėmis galiomis, mokyklų vadovai gali sukurti saugią, nesmurtinę, palankią ir įtraukiančią mokymosi aplinką. Palaikydami aiškią viziją ir skatindami pozityvią kultūrą organizacijoje, vadovai prisideda prie lygių ir visiems vienodų galimybių užtikrinimo. Išvardytos vadovo galios leidžia kurti tikslingą ir kokybišką švietimą visiems. Daroma išvada, kad kompetentingas mokyklų vadovų vadovavimas laikomas svarbiausia sėkmingos mokyklos veiklos dominante.
Švietimo problemos analizę „Švietimo įstaigų vadovai: iššūkiai ir pokyčiai“ rasite čia
Švietimo problemos analizės tekstą elektroniniu formatu parengė Nacionalinės švietimo agentūros Bendrųjų reikalų departamento Aprūpinimo ir leidybos skyrius.
Dr. Dalia Survutaitė
Nacionalinės švietimo agentūros
Stebėsenos ir vertinimo departamento
Švietimo politikos analizės ir tyrimų skyriaus analitikė
El. p. dalia.survutaite@nsa.smm.lt