Šiandien Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) pradeda bandomąjį elektroninį nuotolinį dešimtokų pasiekimų testavimą. Jis nėra privalomas, tačiau savanoriškai jame dalyvauja daugiau nei 20 tūkst. mokinių.
„Ne pirmus metus dešimtokų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas išbandomas elektroniniu būdu. Tačiau šiais metais dešimtokai užduotis atliks nuotoliniu būdu iš namų. Šio bandomojo nuotolinio patikrinimo tikslas – ištestuoti sistemą, nuotolinio testavimo vykdymo ir elektroninio vertinimo procedūras, kad neliktų klaidų ar trukdžių, kai bus vykdomas tikrasis pasiekimų patikrinimas, kuris, planuojama, vyks analogišku būdu“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.
Bandomasis elektroninis nuotolinis dešimtokų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas (PUPP) vyks visą šią savaitę: mokiniai atliks matematikos bei lietuvių kalbos ir literatūros testus. Dalis mokinių atliks ir socialinių, gamtos mokslų, anglų kalbos lygio nustatymo testus.
Dar viena šių metų naujovė – atliktų testų patikrinimui bus naudojama elektroninė vertinimo sistema, kuri automatiniu būdu leis patikrinti dalį užduočių. Automatiškai bus vertinami pasirenkamojo atsakymo klausimai. Likusias, atviro tipo užduotis, toje pačioje vertinimo sistemoje tikrins mokyklų mokytojai, tačiau jiems tenkantis darbo krūvis vertinant dešimtokų darbus bus gerokai mažesnis.
Lygia greta mokinių testavimo, apie 1000 mokytojų vyks ir mokymai, kaip vertinti užduotis naudojantis elektronine vertinimo sistema.
Nacionalinės švietimo agentūros direktorės Rūtos Krasauskienės teigimu, šį naujovė leis objektyviau įvertinti mokinių pasiekimus, o elektroninis vertinimo būdas prisidės prie mokytojų vertinimo įgūdžių tobulinimo.
Planuojama, jog tikrasis pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas (PUPP) prasidės balandžio 20 d.
Daugiau informacijos:
NŠA Komunikacijos ir kontaktų skyrius, tel. 8 658 18061, el. p. ziniasklaidai@nsa.smm.lt.
Apie Nacionalinę švietimo agentūrą (NŠA)
NŠA dalyvauja įgyvendinant valstybinę ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo politiką. Prisideda užtikrinant švietimo kokybę, teikia informacinę, konsultacinę, kvalifikacijos tobulinimo, ugdymo pagalbą. Vykdo švietimo stebėseną ir švietimo tyrimus, formuoja ugdymo turinį ir koordinuoja jo įgyvendinimą.