2020 m. gruodžio 3 dieną vyko viešoji konsultacija „Bendrojo ugdymo mokyklos įsivertinimas kaip nuolatinis kokybės vadybos procesas“.
Kviečiame žiūrėti vaizdo įrašą
VIDINIS PROJEKTAS „GERAS MOKYMASIS GEROJE MOKYKLOJE“ (ĮSIVERTINIMO IR VEIKLOS TOBULINIMO INTEGRALUMAS)
Projekto tikslas – mokyklos tobulinimą, besiremiantį į(si)vertinimo duomenimis, paversti tęstine integruota ir suasmeninta veikla. Tokia veikla, kuri stiprintų vadovų bendrąsias ir vadybines kompetencijas, taip pat individualias mokytojų bendrąsias ir dalykines kompetencijas, kad mokykla virstų besimokančia bendruomene, atvira tiek vidiniam, tiek išoriniam bendradarbiavimui.
Projekto uždaviniai:
Pagrindinės projekto realizavimo nuostatos:
Projekto tikslinė grupė – formalieji lyderiai – sėkmingai įsivertinę vadybines kompetencijas ir laimėję mokyklos direktoriaus pareigybės konkursą. Nacionalinei mokyklų vertinimo agentūrai (toliau – NMVA) yra svarbu lydėti pedagogus (kurie kokiose nors veiklose yra / buvo susiję su NMVA veikla) jų sėkmės keliu pastiprinant, palaikant, bendradarbiaujant. Projekto dalyvių – mokyklų vadovų ir jų ugdymo komandų – pagrindinis indėlis yra jų pačių asmeninis įsipareigojantis apsisprendimas atkakliai ir nuosekliai dalyvauti visose projekto veiklose.
Pakviesta 9 mokyklų direktoriai ir mokyklų komandų neformalieji lyderiai dalyvauti projekte.
Preliminariai numatomi projekto žingsniai:
Pasitelkiami mokslininkai, konsultantai ir / ar ekspertai edukologai, psichologai visuose projekto etapuose.
Projekto trukmė treji mokslo metai: 2018-2021 m. Per vienerius mokslo metus ne mažiau kaip 2-3 realūs susitikimai su kiekvienos mokyklos komanda (dalis jų nuvykus į mokyklas) ir reguliarus turininis bendravimas ir bendradarbiavimas virtualioje aplinkoje pasitelkus ekspertus edukologus, psichologus, supervizijos specialistus ar / ir koučerius.
Projekte dalyvaujančių mokyklų atrankos principai
NMVA yra svarbu lydėti pedagogus, kurie kokiose nors veiklose yra / buvo susiję su NMVA veikla, jų sėkmės keliu pastiprinant, palaikant, bendradarbiaujant. Į projektą pakviestos dalyvauti mokyklų komandos, kuriose dirba pagal naująją mokyklų vadovų skyrimo tvarką paskirti direktoriai 2013-2018 metais (NMVA sėkmingai įvertintos pretendentų į valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovus kompetencijos, laimėtas konkursas direktoriaus pareigoms konkrečioje mokykloje). Kviečiant mokyklų direktorius dalyvauti projekte atsižvelgiama į mokyklų tipą, mokyklos dislokaciją pagal vietą (miestas – kaimas), mokinių skaičių, idant projekto patirtį būtų galima pritaikyti daugumai šalies mokyklų. Svarbus ir pačių dalyvių įsipareigojantis apsisprendimas atkakliai ir nuosekliai dalyvauti visose projekto veiklose, mokyklos komandos būrimas vykdant šio projekto veiklas, todėl atsižvelgta į motyvacinius aspektus direktoriui priimant sprendimą kartu su dalyvaujančia projekte mokyklos komanda (ugdymo komanda) dėl įsipareigojimo mokymuisi.
Projekte dalyvaujančių mokyklų sąrašas
Eil. Nr. | Mokyklos pavadinimas | Direktorius | Vertinosi kompetencijas | Laimėjo konkursą | Mokinių skaičius |
1. | Alytaus m. Panemunės progimnazija | Giedrė Romaškienė | 2017 | 2017 | 429 |
2. | Biržų „Aušros‘ pagrindinė mokykla | Saulė Venckūnienė | 2015 | 2015 | 315 |
3. | Klaipėdos r. Gargždų „Minijos“ progimnazija | Julius Gindulis | 2018 | 2018 | 1080 |
4. | Klaipėdos r. Vėžaičių pagrindinė mokykla | Dalia Baliutavičienė | 2014 | 2014 | 221 |
5. | Marijampolės Jono Totoraičio progimnazija | Gražina Jakovickienė | 2017 | 2018 | 780 |
6. | Prienų r. Stakliškių gimnazija | Vygantas Kornejevas | 2013 | 2016 | 187 |
7. | Rokiškio J. Tumo-Vaižganto gimnazija | Diana Guzienė | 2017 | 2018 | 612 |
8. | Vilniaus Petro Vileišio progimnazija | Raimonda Jarienė | 2016 | 2017 | 778 |
9. | Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazija | Daiva Losinskienė | 2016 | 2016 | 541 |
Numatomas projekto rezultatas
Projekto veikla sustiprins vadovų bendrąsias ir vadybines kompetencijas, taip pat individualias mokytojų bendrąsias ir dalykines kompetencijas, kad mokykla virstų besimokančia bendruomene, atvira tiek vidiniam, tiek išoriniam bendradarbiavimui.
Numatomas projekto rezultatas | Rezultato rodiklis(-iai) |
Mokykla yra besimokanti bendruomenė
|
Pagal įsivardintas besimokančios ir bendradarbiaujančios mokyklos charakteristikas, mokykla metų pabaigoje skelbia pažangą |
Mokykloje sukurta refleksijos ir grįžtamojo ryšio kultūra tarp vadovų, mokytojų, mokinių, jų tėvų | Projekto komandos nariai (6-8 asmenys) sėkmingai mokydamiesi vieni iš kitų veiksmingai taiko kolegialų grįžtamąjį ryšį |
Mokyklos bendruomenė atvira išoriniam bendradarbiavimui | Kiekviena mokykla turi tinklinę partnerystę bent su 1-2 mokyklomis |
Mokyklos bendruomenės vidinis bendradarbiavimas yra veiksmingas mokymuisi. | Mokytojų, mokinių ir tėvų IQES apklausos rezultatai apie bendradarbiavimą vertinami ne žemesniu kaip 2,8 vidurkiu
Pirminės apklausos apie bendradarbiavimą, mokymąsi vieniems iš kitų ir kt. Tarpinių apklausų rezultatai ir galutinių apklausų rezultatai |
Mokyklos pažangos (pridėtinės vertės) ir mokinių pažangos koreliacija | Ne mažiau kaip 20 proc. projekto mokyklų mokinių pasiekė mokymosi pažangos per projekto laikotarpį (per 3 metus) |
Projekto vykdytojai ir atsakingi asmenys
Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros vidinio projekto „Geras mokymas geroje mokykloje“ (Įsivertinimo ir veiklos tobulinimo integralumas) vykdytojas – Mokyklų įsivertinimo skyrius, atsakingas asmuo – Mokyklų įsivertinimo skyriaus vedėja Laima Gudaitė.
Paskelbta – 2019-03-19
2017 m. elektroninis leidinys
Projektas „Besimokantys mokytojai – besimokantys mokiniai“
„Besimokantys mokytojai – besimokantys mokiniai“
NMVA, pasibaigus ES SF projektui „Kokybės vadybos stiprinimas bendrojo ugdymo mokyklose (modelių sukūrimas), pradeda savo vidinį projektą, finansuojamą iš biudžeto lėšų, „Besimokantys mokytojai – besimokantys mokiniai“. Projekto esmę sudaro tai, kaip mokytojų mokymasis daro įtaką mokinių mokymuisi ir jų pažangai bei pasiekimams.
MOKYTOJAI moko skaitymo kompetencijų (IQES Skaitymo strategijos); kaip jiems sekasi tai daryti, pasitikrina panaudodami individualų grįžtamąjį ryšį (toliau – GR) (paklausdami savo mokinių apie mokymo kokybę pasinaudodami IQES GR instrumentais) ir kolegialų grįžtamąjį ryšį (toliau – KGR) (stebėdami vieni kitų pamokas ir teikdami vienas kitam KGR, taikydami IQES KGR metodiką)
MOKINIAI (pasirinktų klasių ir dalykų – 2015 m. 5 ir 7 klasės, dalykai – lietuvių k., istorija ir matematika) mokosi skaitymo kompetencijų, stebima jų pažanga (vertina mokytojai ir patys mokiniai įsivertina) panaudojant instrumentus (mokymosi dienoraštis, voratinklis, aplankas ir kt. http://www.ugdome.lt/kompetencijos5-8/mmkvi/)
(2015 m. kovą atliekamas diagnostinis mokinių skaitymo kompetencijų matavimas
2016 m. kovą – gegužę atliekamas pažangos pamatavimas (pasinaudojant standartizuotų testų užduotimis)
EIGOJE MOKYTOJAI planuodami ugdymo turinį koreguoja jį pagal gautus pastebėjimus iš diagnostinių testų, GR ir KGR
GR ir KGR metu gauti duomenys integruojami į mokyklos įsivertinimo duomenis,
Planuojamas mokyklos tobulinimas remiantis gautais duomenimis
PROJEKTO DALYVIAI – MOKYKLOS VADOVAI, MOKYTOJAI rašo besimokančiojo refleksiją (dienoraštį), kuriame pasakoja apie projekto eigą, sėkmes, nesėkmes, pokyčius ir kt.
NMVA organizuoja mokymus apie skaitymo kompetencijų ugdymą, mokinių pažangos stebėjimą, planavimo ir įsivertinimo ryšį (per GR ir KGR link mokyklos įsivertinimo ir planavimo) ir t.t.
Dalyvaujančios mokyklos (mokyklų tinklas):
Seminarai: 2015- I pusmetis:
https://iqesonline.lt/index.cfm?id=d9cba350-441e-a138-8254-3b13fd3247c8
Kolegialaus grįžtamojo ryšio diegimas
https://iqesonline.lt/index.cfm?id=d9cba350-441e-a138-8254-3b13fd3247c8
Kolegialaus grįžtamojo ryšio organizavimas
https://iqesonline.lt/index.cfm?id=77f633c6-441e-a138-8254-79b3d4e34440
Skaitymo kompetencijų ugdymo metodika
(Į IQES online Lietuva galima patekti paspaudus nuorodą: https://iqesonline.lt/index.cfm)
Naudojimosi tiesiogine internetine sistema www.iqesonline.lt (IQES online Lietuva) statistika
Atnaujinta: 2022-12-07