Švietimo informacijos tinklas Eurydice išleido jau trečiąjį, atnaujintą leidinį apie ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą Europoje. Eurydice tinklo ekspertų atliktame tyrime apžvelgiami švietimo politikos pokyčiai per pastarąjį dešimtmetį ir analizuojami nauji rodikliai, atspindintys besikeičiančius ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prioritetus.
Pateikiami duomenys atskleidžia dabartinę būklę ir pagrindines tendencijas Europoje, taip pat parodo ir atskirų šalių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sistemų ypatumus. Duomenys rodo, kad daugelis Europos šalių pasiekė reikšmingos pažangos didinant ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumą, tačiau teisė į ugdymą nuo labai ankstyvo amžiaus vis dar nėra garantuojama visuotinai, o ugdymo kokybė atskirose Europos šalyse labai skiriasi. Personalo trūkumas, kvalifikacijos tobulinimas bei netinkamos darbo sąlygos taip pat išlieka svarbiais iššūkiais.
Leidinyje apžvelgiami tarptautiniai tyrimai, analizuojamos 37 Europos šalių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sistemos, atskleidžiami pasiekimai ir iššūkiai, siekiant tobulinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo kokybę. Taigi leidinys – itin svarbus informacijos šaltinis ne tik politikos formuotojams, tyrėjams, bet ir visiems besidomintiems ikimokykliniu ir priešmokykliniu ugdymu.
Su leidiniu susipažinti galite čia: Key data on early childhood education and care in Europe – 2025.