I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Pedagogų stažuotės užsienyje: tarptautinės patirtys ir skirtingas šalis jungiantys bendri ateities projektai

2025-01-17

Daugiau nei 120 Lietuvos pedagogų iki šių metų rudens savo kompetencijas tobulina 55 skirtinguose Europos miestuose. Didžioji dalis jų koncentruojasi tobulindami įtraukiojo ugdymo ir specialiųjų poreikių mokinių įtraukimo įgūdžius. Semdamiesi patirties iš užsienio kolegų stiprina komunikacijos, bendradarbiavimo, STEAM ir kūrybiškumo ugdymo, taip pat skaitmenines, dirbtinio intelekto įrankių naudojimo kompetencijas, gilina žinias socialinio – emocinio, patirtinio ugdymo ir mokytojų gerovės, tvarumo, inovacijų taikymo,  bei kitose srityse.

Į stažuotę semtis žinių ir dalintis sukaupta patirtimi

Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“, 2025-aisiais pedagogus į stažuotes vykti kvies du kartus:  vasarį ir rugpjūtį. Aktyviai dalyvauti ir semtis patirties iš užsienio kolegų itin skatinami regionų mokytojai. Viena pagrindinių sąlygų būsimiems stažuotojams – įgyta patirtimi dalintis su kuo platesne kolegų bendruomene. Taip išplečiamos pedagogų bendradarbiavimo galimybės tarptautiniu ir nacionaliniu lygiu.

„Pirmosios šio projekto stažuotės startavo dar 2024-ųjų rudenį. Nuo pat kvietimo paskelbimo matėme, kad stažuočių geografija bus itin plati, tačiau labiausiai stažuotojų paraiškose džiugino nusiteikimas ne tik mokytis iš užsienio šalių kolegų, bet ir dalytis savo patirtimi. Per ilgametę darbo patirtį su mūsų šalies pedagogais daugybę kartų įsitikinome jų žingeidumu ir  labai džiaugiamės matydami jų drąsą bei ryžtą savo patirtį skleisti už šalies ribų – šios stažuotės ne retu atveju virsta abipusiais ir lygiaverčiais patirčių mainais“, – savo įžvalgomis dalinasi Giedrė Čiapienė, Nacionalinės švietimo agentūros specialistė, atsakinga už pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimo stažuočių užsienyje veiklą.

Iš Strasbūro – su konkrečiais planais prasmingo bendradarbiavimo tęstinumui

Kauno lopšelyje-darželyje „Boružėlė“ dirbanti Eisvina Burbaitė neslepia, kad projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ lėšomis finansuota stažuotė Prancūzijoje maloniai nustebino ir buvo  vertingesnė nei ji pati tikėjosi.

„Kaip ikimokyklinio ugdymo mokytoja, Prancūzijos lituanistinėse mokyklose norėjau įgyti patirties, o kaip edukologijos krypties doktorantė – pristatyti savo kūrinį – lėtojo ugdymo(si) principu paremtą veiklą, kai fizinio aktyvumo ir gilaus buvimo gamtoje kontekstas integruojamas emociniam intelektui ar tam tikriems jo komponentams lavinti“, – pasakoja E. Burbaitė.

Po savaitę trukusio bendro darbo ir kolegiškų patirties mainų, Eisvina į Lietuvą grįžo tvirtai nusiteikusi užsimezgusią bendrystę tęsti. Po šios stažuotės Kauno lopšelio-darželio „Boružėlė“ bei Strasbūro lituanistinės mokyklos „Gandriukai“ vaikai dalyvauja projekte, kurio tikslas – skatinti Lietuvoje ir Prancūzijoje gyvenančių lietuvių vaikų kūrybiškumą bei bendravimą per piešinių mainus. Tai stiprina kultūrinį identitetą ir bendruomenės ryšius. Vaikai skatinami pažinti ir reprezentuoti savo lietuvišką kultūrą per piešinius, kuriuose atsispindi tradicijos, simboliai bei gamta.

Strasbūre dirbanti mokytoja Jolita Šilanskienė mato didelę tokių stažuočių vertę: „Buvo neįkainojama savaitė, kupina abipusių patirčių mainų. Tokie tiltai tarp Lietuvos švietimo praktikų ir savanorių, dirbančių lituanistinėse mokyklose, turi būti skatinami ir ateityje. Esame dėkingi mokytojoms ir Nacionalinei švietimo agentūrai už suteiktą galimybę. Užsimezgė nuostabi draugystė, kuri skatina kurti bendrus ateities projektus. Taip prisidedame prie lietuvių kalbos prestižo stiprinimo ir inicijuojame teigiamus pokyčius.“

Stažuočių išlaidos pedagogams kompensuojamos

Savo kompetencijas užsienyje planuojantiems tobulinti pedagogams visos su stažuote susijusios išlaidos: kelionės, apgyvendinimo, maitinimo, mokymų programos (jei pasirinkta programa yra mokama), yra kompensuojamos. Projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“  vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę  „Pirmiausia – mokytojas“ ir finansuojamas Europos socialinio fondo + ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis.

Skip to content