I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Pristatyti lietuvių kalbos ir literatūros egzamino vertinimo kriterijai

2024-11-20

Nacionalinė švietimo agentūra surengė 2025 m. valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos bendrojo ir išplėstinio kursų antros egzamino dalies vertinimo kriterijų pristatymą.

Po susitikimų su mokytojų lituanistų bendruomenės atstovais ir viešai vertinimo kriterijų projektui pateiktų pasiūlymų aptarimo, patvirtintame kriterijų apraše pakoreguoti šie akcentai:

  • aiškiau apibrėžti teksto interpretacijos ir probleminio klausimo svarstymo žanriniai skirtumai;
  • patikslintos atskirų turinio kriterijų formuluotės, aiškiau apibrėžiant konteksto, polemizavimo, argumentavimo vertinimą;
  • bendrojo kurso mokinių darbų vertinimo kriterijuose numatyti žemesni reikalavimai kalbos taisyklingumui ir teksto raiškai (atskaitos tašku imti mokyklinio brandos egzamino rašinio kalbos taisyklingumo ir teksto raiškos vertinimas), numatytos išimtys turinio vertinimo kriterijuose, pavyzdžiui, leidžiama pasitelkti siauresnį kontekstą rašant teksto interpretaciją, nereikalaujama polemizuoti rašant probleminio klausimo svarstymo rašinį;
  • apibrėžiama kokiais atvejais mokinio darbas yra vertinamas absoliučiu nuliu – kada darbas iš viso nevertinamas, pvz., kai mokinys parašo rašinį savo sugalvota tema;
  • pastabose pateikti paaiškinimai, pavyzdžiui, ką reiškia „platus kontekstas“;
  • aiškiau atskirta kuo skiriasi įvertinimai už turinį, tarp 7 ir 6, 6 ir 5 taškų.

2025 m. valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos bendrojo ir išplėstinio kursų antros egzamino dalies užduoties bendrieji vertinimo kriterijai

Renginio įrašas paskelbtas socialinio tinklo „Youtube“ NŠA paskyroje.

Skip to content