I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Mokytojams – patarimai, padrąsinantys išbandyti dirbtinio intelekto galimybes

2023-09-04

Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras parengė ir mokytojams pristato patarimus, kaip praktiškai išnaudoti dirbtinio intelekto įrankių galimybes. Juos galima rasti  EdTech centro svetainėje.

Dirbtinio intelekto (DI) integravimas į ugdymo procesą gali praturtinti mokymo ir mokymosi patirtį. Nors tai  gali atrodyti sudėtinga, ypač tiems, kurie mažiau susipažinę su DI įrankiais, tačiau visi gali išmokti išnaudoti jų privalumus.

„Šiuose patarimuose pateikiami paprasti pavyzdžiai, kuo mokytojams gali būti naudingos dirbtinio intelekto galimybės. Jos ne tik paįvairins pamokas, pasiūlys idėjų namų darbams, bet ir padės stiprinti mokinių kritinį mąstymą. Šie patarimai mokytojams, kurie padės neatsilikti nuo smalsiųjų mokinių ir bus naudingi ypač tiems, kurie dar nėra bandę DI įrankių“, – sako EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.

Anot jos, itin naudinga, kad DI įrankių naudojimas padės mokiniams formuoti kritinio mąstymo įgūdžius, padės suprasti, kad įvairūs pokalbių robotai gali pateikti ir visiškai klaidinančią ar išgalvotą informaciją.

Patarimuose mokytojams paaiškinama, kaip pradėti naudotis „Chat GPT“, kuris šiuo metu yra populiariausias DI paremtas įrankis. Pateikiami patarimai, kaip bendrauti su pokalbių robotu, kaip pateikti užklausas, kad būtų galima gauti prasmingus atsakymus.  Pateikiami konkretūs pavyzdžiai mokytojams, kuo gali padėti pokalbių robotas, ruošiantis pamokoms ar užduodant namų darbus mokiniams. Taip pat rekomenduojama mokytojams susitarti su mokiniais dėl taisyklių, kada ir kaip galima naudotis DI įrankiais, kaip mokytojai gali pasitikrinti, ar tekstas parengtas DI.

Paskelbus šiuos patarimus EdTech centro svetainėje, su jais susipažino beveik 1 tūkst. pedagogų. Mokytojus labiausiai sudomino dalis apie idėjas namų darbams ir pamokoms bei patarimai, kaip pradėti naudotis „Chat GPT“ įrankiu.

Nėra vieno apibrėžimo, kas yra dirbtinis intelektas. Tiek mokslininkai, tiek praktikai neturi vieningos nuomonės dėl dirbtinio intelekto sąvokos reikšmės, todėl galima aptikti daug apibrėžimų. DI iš esmės yra kompiuteriu sukurtas algoritmas, kuris sprendžia jam nurodytas užduotis ir mokosi iš jų, pateikdamas įvairius sprendimo variantus pagal ankstesnius sprendimus.

Lietuvos dirbtinio intelekto strategijoje nurodomas Europos Komisijos priimtas apibrėžimas: „Dirbtinis intelektas – tai sistemos, kurios demonstruoja protingą ir sumanų elgesį, analizuodamos savo aplinką ir darydamos gana savarankiškus sprendimus tikslui pasiekti“.

Dirbtinio intelekto sistemos gali būti grindžiamos vien tik programine įranga ir veikti virtualiajame pasaulyje (pvz., balso sintezatoriai, vaizdo analizės programinė įranga, paieškos sistemos, kalbos ir veido atpažinimo sistemos) arba gali būti integruotos techninėje įrangoje (pvz., pažangiuose robotuose, savaeigėse transporto priemonėse, bepiločiuose orlaiviuose ar daiktų interneto objektuose).

Daugiau DI intelekto tema mokytojai gali sužinoti peržiūrėję vykusių Edtech seminarų apie DI įrašus, kurie prieinami NŠA „Youtube“ kanale.

Skip to content