Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ketvirtos klasės mokinių skaitymo ir matematikos gebėjimai yra vienodai geri, atskleidė Nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) rezultatai. Šiemet NMPP laikė 28023 ketvirtokai arba 95 proc. visų ketvirtoje klasėje besimokančių šalies moksleivių.
„Šiais metais galime pasidžiaugti pagerėjusiais ketvirtos klasės mokinių skaitymo pasiekimais lyginant su praėjusiais metais. Taip pat šių metų ketvirtokų pasiekimų patikrinimai atskleidė, kad skaitymo ir matematikos rezultatai yra praktiškai vienodi: skaitymo rezultato vidurkis procentais yra 62,4 proc., matematikos – 61,9 proc. Viena vertus, šie rezultatai rodo, kad pasiekimų požiūriu dar yra pakankamai erdvės stiebtis, kita vertus, skaitymo ir skaičiavimo gebėjimų tolygumas liudija pradinėse klasėse įgytą gana tvirtą žinių ir gebėjimų pamatą, į kurį remsis būsimi ugdymosi pasiekimai“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.
Atsakydami į anketos klausimus apie matematikos patikrinimą, 63 proc. jį laikiusių ketvirtokų pažymėjo, kad laiko jį atlikti užteko, dar 22 proc. atsakė, kad laiko užteko vidutiniškai. 10 proc. ketvirtokų matematikos patikrinimą įvertino kaip lengvą, o 61 proc., – kad jis buvo vidutinio sunkumo.
Matematikos patikrinime mokiniams geriausiai sekėsi reiškiniai, lygtys, nelygybės ir statistika, sudėtingiausi buvo geometrijos ir matavimo uždaviniai. Skaitymo rezultatai parodė, kad ketvirtokams geriausiai sekėsi rasti informaciją, o prasčiausiai – interpretuoti bei daryti tiesiogines išvadas.
Pagal mokinių intelektinius gebėjimus matematikos patikrinime geriausiai buvo įvertintos mokinių žinios ir supratimas, o skaityme – geras įgūdžių taikymas.
Lyginant su praėjusių metų NMPP, šiais metais ketvirtos klasės mokinių matematikos rezultatų vidurkis panašus į 2022 m., kai siekė 64,3 proc., o skaitymo rezultatų vidurkis pagerėjo – 2022 m. jis siekė 55,1 proc.
Šiemet pirmą kartą ketvirtokų NMPP pasiekimai įvertinti ne tik taškais: kiekvienam dalyviui priskirtas atitinkamas pasiekimų lygis (nepasiektas patenkinamas, patenkinamas, pagrindinis, aukštesnysis).
Matematikos patikrinime patenkinamą lygį pasiekė 11,6 proc. ketvirtokų, pagrindinį lygį – 72,4 proc., aukštesnįjį lygį – 14,5 proc. Patenkinamo lygio nepasiekė 1,5 proc. mokinių.
Skaitymo patikrinime patenkinamą lygį pasiekė 19,8 proc. ketvirtokų, pagrindinį lygį – 70,4 proc., aukštesnįjį lygį – 8,2 proc., nepasiektu patenkinamu lygiu buvo įvertinti 1,6 proc. mokinių.
„Dar kartą norime atkreipti dėmesį ir pabrėžti, jog Nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų rezultatai yra tik pasitikrinamojo pobūdžio. Mokiniams turėtų būti paaiškinama, kad pasitikrinimas – tai natūrali ugdymo proceso dalis. Jo tikslas padėti vaikams ir mokytojams. Juk svarbiausia, kad pasiekimų patikrinimas suteikia objektyvią informaciją įsivertinant mokinių gebėjimus ir atitinkamai nukreipiant jų pastangas siekti geresnių rezultatų konkrečiose mokomojo dalyko srityse. Ypač tiems mokiniams, kuriems nepavyko pasiekti patenkinamo pasiekimų lygio. Jiems penktoje klasėje jau numatomos papildomos konsultacijos“, – teigia Rūta Krasauskienė.
Informacija apie NMPP dalyvavusių mokinių surinktus užduočių taškus jau perduota mokykloms, šiuo metu ruošiamos NMPP rezultatų ataskaitos kiekvienam mokiniui, mokyklai ir savivaldybei. Ateinančią savaitę jos turėtų pasiekti savo adresatus per Nacionalinės švietimo agentūros duomenų perdavimo sistemą KELTAS.