Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) kviečia šalies mokyklas dalyvauti atrankoje būsimam skaitmeniniam įrankiui, skirtam mokinių pažangai vertinti ir pagalbai planuoti, diegti. Įvertinus ugdymo įstaigų poreikius ir jų naudojamas informacines sistemas, bus koreguojama šio skaitmeninio įrankio kūrimo specifikacija.
Planuojama, kad Pažangos vertinimo įrankis turės automatinio vertinimo bei įsivertinimo galimybę, užtikrins mokiniui ir mokytojui momentinį pažangos grįžtamąjį ryšį, automatiškai nustatys mokiniams kylančius sunkumus bei problemas, galės kurti įvairių tipų užduotis, pritaikytas mokymo procesui nuo 1 iki 12 klasės, o taip pat motyvuojančius edukacinius žaidimus, kūrybines užduotis ir kt. Mokykloms bus pasiūlyta ne dar viena sistema, bet mokyklos naudojamų sistemų papildymas.
Atrinktose mokyklose vyks susitikimai su NŠA specialistais siekiant patikslinti ir suderinti šio skaitmeninio įrankio kūrimo specifikaciją. Pirminis dokumentas parengtas ekspertams išanalizavus užsienio šalyse naudojamus skaitmeninius įrankius individualiai mokinio pažangai stebėti ir pagalbai teikti, mokytojų poreikius bei sąsajų su Lietuvoje kuriamomis ar sukurtomis panašiomis sistemomis galimybes.
Paraiškas dalyvauti NŠA vykdomoje atrankoje kviečiamos teikti visos bendrojo ugdymo mokyklos. Pirmumo teise galės pasinaudoti atitinkančios vieną ar daugiau iš NŠA nurodytų kriterijų: elektroniniu formatu atlieka mokinių pažangos vertinimą bei stebėseną, savo veikloje naudoja virtualią mokymo aplinką ar elektroninį dienyną, turi reikalingą infrastruktūrą (bevielio interneto „Wi-Fi“ tinklą), mokykloje vienas kompiuteris tenka bent 4 moksleiviams, mokytojai aktyviai didina savo skaitmeninę kompetenciją.
Mokyklos, siekiančios dalyvauti atrankoje, dar iki 2022 m. balandžio 8 d. (imtinai) turi pateikti užpildytą paraiškos formą elektroniniu būdu. Papildomai gali būti sudarytas ir Pažangos įrankio diegime dalyvaujančių mokyklų rezervo sąrašas.
Planuojama, kad nuo rugsėjo 1 d. pirmosios 260 Lietuvos mokyklos galės pradėti diegti ir naudoti Pažangos įrankiu pavadintą skaitmeninę priemonę, galinčią automatiškai vertinti mokinių pažangą, planuoti pagalbą, diferencijuoti ir individualizuoti ugdymą, skatinti mokinių tiriamąją veiklą, kūrybiškumą ir inovatyvumą.
„Mokinių pažangos vertinimo ir pagalbos planavimo įrankio techninė specifikacija“
Daugiau informacijos: Egidijus Čeponis, tel. 8 672 24118, el. p. Egidijus.Ceponis@nsa.smm.lt