Šių metų vasario 18 d. Smart Continent LT tyrėjų grupė pristatė Nacionalinės švietimo agentūros užsakymu atliktą Aukštųjų mokyklų, vykdančių pedagogų rengimo programas, galimybių ir vaidmens užtikrinant pedagogų kvalifikacijos tobulinimo kokybę tyrimą. Renginyje dalyvavo 65 savivaldybių švietimo skyrių, savivaldybių švietimo centrų, pedagogų rengimo centrų, aukštųjų mokyklų, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Nacionalinės švietimo agentūros ir kitų įstaigų atstovai.
Pagrindinis tyrimo tikslas – atsižvelgiant į užsienio šalių patirtis pasiūlyti Lietuvos aukštosioms mokykloms / pedagogų rengimo centrams funkcijas ir atsakomybes, kuriomis būtų užtikrinta aukšta mokytojų profesinės kvalifikacijos tobulinimo kokybė.
Tyrimo metu analizuota, kaip Lietuvoje ir užsienio šalyse (Estijoje, Suomijoje, Nyderlanduose ir Airijoje) reglamentuojamas pedagogų kvalifikacijos tobulinimas, kokios pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemoje dalyvaujančių subjektų funkcijos ir atsakomybės, pedagogų kvalifikacijos tobulinimo stebėsenos ir kokybės užtikrinimo praktikos, finansavimo principai. Atsižvelgdami į užsienio šalių patirtis ir Lietuvos praktiką, tyrėjai pateikė siūlymus dėl naujų, papildomų funkcijų delegavimo aukštosioms mokykloms / pedagogų rengimo centrams. Be minėtų funkcijų buvo pateiktos rekomendacijos ir dėl visos pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos. Tikimasi, kad šie siūlymai prisidės prie mokytojų profesinės kvalifikacijos tobulinimo paslaugų kokybės gerinimo Lietuvoje.
Detaliau su tyrimo pristatymo medžiaga ir tyrimo ataskaita galima susipažinti čia