I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Mokant pradinukus skaityti – į pagalbą skaitymo diagnostikos įrankių rinkinys

2022-01-21

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) kuria ankstyvosios prevencinės skaitymo diagnostikos įrankių rinkinį, kuris leis mokytojui įvertinti ir gerinti kiekvieno pradinių klasių mokinio (1–3 kl.) skaitymo pasiekimus, stebėti pažangą.

„Šis rinkinys skirtas padėti mokytojui plėtoti, stiprinti, ugdyti, įvertinti pradinukų gebėjimo skaityti įgūdžius, sužinoti stipriąsias ir silpnąsias puses prieš planuojant tolesnį darbą, stebėti, kaip laikui bėgant kinta kiekvieno vaiko skaitymo įgūdžiai“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.  

Panašaus įrankių rinkinio Lietuvos pedagogai anksčiau neturėjo, todėl NŠA specialistai tikisi, kad jis bus itin naudingas. Dažniausiai pradinukai, ypač pirmokai, skaito skirtingai: vieni laisvai, kiti – skiemenimis, dar kiti tik mokosi pažinti raides, mokytojui kyla iššūkis, kaip kiekvienam iš jų padėti. Todėl naujasis įrankių rinkinys pedagogui padės nustatyti vaikų gebėjimus, įvertinti jų pokyčius, teikti informaciją mokiniui ir jo tėvams, jei jiems kiltų klausimų, kas konkrečiai jo vaikui sekasi geriau, kas – prasčiau. 

Įrankių rinkinį sudaro kelios užduotys ir jų dalys: mokinys pirmiausia skaito žodžius, sakinius, tekstus, galiausiai – atlieka teksto suvokimo užduotis (t. y. atsako į klausimus, susijusius su tekstu). Kai kurios užduotys yra kelių skirtingų lygių – jos vaikams parenkamos pagal ankstesniųjų rezultatus. Mokytojams pateikiamos instrukcijos, kaip šiuo įrankiu naudotis, vertinimo lapai, mokiniams – užduotys.  

Atliekant užduotis, vertinama, kaip mokiniui sekasi skaityti įvairaus sudėtingumo žodžius, skaitant sakinius ir tekstus stebima, ar vaikai skaito skiemenimis, ar atskirais žodžiais, ar junginiais, sakiniais, ar tą daro sklandžiai, intonuoja, atsižvelgdami į skyrybos ženklus. Kai mokinys atlieka teksto suvokimo užduotį, mokytojas gali vertinti, kaip vaikas randa tiesiogiai pateiktą informaciją, ją susieja, palygina, daro iš jos išvadas, interpretuoja tiesiogiai ir netiesiogiai pasakytą informaciją, ją aiškina, vertina: samprotauja apie veikėjų poelgius, teksto idėjas, informacijos tikrumą. 

Rekomenduojama šias priemones naudoti baigiant pirmą klasę bei antros ir trečios klasių viduryje, stebint pažangos pokytį. 

Planuojama, kad skaitymo diagnostikos įrankių rinkinys mokytojams bus prieinamas jau netrukus. Baigiami paskutinieji darbai: šiuo metu mokytojai išbando įrankį savo mokyklose, gavus išbandymo rezultatus užduotys bus tobulinamos. Šis užduočių rinkinys taps didesnio – pažangos stebėjimo – įrankio dalimi.  

Skip to content