Siekiant didinti mokinių susidomėjimą mokslu, Lietuvoje kuriami STEAM – gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo – centrai. Po vieną kiekvienoje apskrityje įsteigtą centrą kvies šalies mokinius ir mokytojus eksperimentuoti laboratorijose ir dalyvauti įvairiose veiklose. Tačiau neužtenka tik sudaryti sąlygas, kuriose mokiniai galėtų iš arti susipažinti su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų dėsniais ir naujausiais išradimais, patys eksperimentuoti ir kurti. Svarbus ir kitas žingsnis – vykdyti mokinių profesinį orientavimą rinktis profesijas, kurios artimiausioje ateityje leistų tikėtis proveržio ekonomikos ir inovacijų srityse.
Švietimo problemos analizėje, remiantis Europos šalių (Jungtinės Karalystės, Nyderlandų, Suomijos) vykdomų iniciatyvų pavyzdžiais, pateikiami siūlymai kaip STEAM centruose didinti mokiniams teikiamo profesinio orientavimo efektyvumą. Nors šiam tikslui tarnautų įvairios STEAM centrų veiklos, tačiau veiksmingam profesiniam orientavimui svarbu atsakingai vykdyti kryptingas, geriausia – ilgalaikes veiklas. Analizėje pabrėžiama, kad STEAM centruose yra palankios aplinkybės vykdyti profesinį veiklinimą – padėti pažinti įvairias užimtumo sritis stebint veiklas ar jose dalyvaujant, ugdyti karjeros kompetencijas. Didinant profesinio orientavimo prieinamumą visiems mokiniams, tikslinga vykdyti virtualias veiklas. Daugiau dėmesio siūloma skirti kaime gyvenančių, nepalankioje socialinėje, ekonominėje ir kultūrinėje aplinkoje augančių, jaunesnių mokinių ir mergaičių įtraukčiai į STEAM srities profesinio orientavimo veiklas.
Su parengta švietimo problemos analize galite susipažinti čia
Analizę parengė: Nacionalinės švietimo agentūros Stebėsenos ir vertinimo departamento Švietimo politikos analizės ir tyrimų skyriaus analitikė Jolanta Jevsejevienė, išleido Bendrųjų reikalų departamento Aprūpinimo ir leidybos skyrius.