I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Parengta švietimo problemos analizė „Mokytis niekada nevėlu, arba suaugusiųjų švietimas Lietuvoje“

2021-12-23

Pradėjus kalbėti apie švietimą Lietuvoje, dažniausiai prisimenamos bendrojo ugdymo problemos, valstybinių brandos egzaminų rezultatai arba mokytojų atlyginimo dydis. Daug rečiau Lietuvos švietimo situacijos aptarimas susiejamas su suaugusiųjų švietimo problematika. Kita vertus, suaugusiųjų švietimo „klientais“ yra ar turėtų būti visi vyresni nei 18 metų mūsų šalies gyventojai.

Naujoje švietimo problemos analizėje aptariama, kaip Lietuvos teisės aktai apibrėžia suaugusiųjų švietimą ir su šiuo švietimu susijusias veiklas, suaugusiųjų švietimo plėtros tendencijos Europoje, Lietuvos suaugusiųjų dalyvavimo švietime mastas. Pavyzdžiui, 2014–2015 m. vykusio EBPO PIAAC tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos suaugusių gyventojų skaitymo ir teksto supratimo gebėjimai atitinka bendrą EBPO tyrime dalyvavusių respondentų pasiekimų vidurkį, o Lietuvos suaugusiųjų matematinio raštingumo vidurkis netgi viršija bendrą tyrimo respondentų vidurkį. Kita vertus, Lietuvos respondentai aiškiai blogiau nei vidutiniškai EBPO valstybių gyventojai sprendė tyrimo rengėjų pasiūlytas su kasdienėmis problemomis susietas užduotis, taikydami šiuolaikines technologijas.

Leidinyje taip pat aptariami kai kurie 2020 m. ir 2021 m. Lietuvoje atliktų suaugusiųjų tyrimų rezultatai: šalies suaugusiųjų nurodytos kliūtys, trukdančios jiems dažniau rinktis įvairias mokymosi galimybes; Lietuvos suaugusių gyventojų pasirenkami informacijos apie mokymo galimybes paieškos šaltiniai ir jiems aktualiausios informacijos apie mokymąsi ir tobulinimąsi temos; suaugusiųjų mokymosi finansavimo šaltiniai ir Lietuvos gyventojų požiūris į suaugusiųjų mokymosi čekio idėją. Analizės pabaigoje pateikiamos rekomendacijos, kaip būtų galima toliau tobulinti suaugusiųjų švietimą Lietuvoje.

Švietimo problemos analizę „Mokytis niekada nevėlu, arba suaugusiųjų švietimas Lietuvoje“ rasite čia.

Švietimo problemos analizę parengė Nacionalinės švietimo agentūros Švietimo politikos analizės ir tyrimų skyriaus analitikas dr. Albinas Kalvaitis, o analizės tekstą elektroniniu formatu parengė Nacionalinės švietimo agentūros Bendrųjų reikalų departamento Aprūpinimo ir leidybos skyriaus darbuotojai.

Skip to content