I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Paskelbta Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos pamokų ciklo „Kaip tobulinti minčių raišką ir kalbos taisyklingumą?“ vaizdo medžiaga

2021-12-21

Mokytojo TV interneto platformoje paskelbtas Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos narės Danutės Visockienės parengtas vaizdo pamokų ciklas su interaktyviomis užduotimis „Kaip tobulinti minčių raišką ir kalbos taisyklingumą?“. Vaizdo pamokos gali padėti abiturientams pasiruošti lietuvių kalbos ir literatūros valstybiniam brandos egzaminui. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga tęsia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos finansuojamą projektą, skirtą dėl pandemijos kilusiems mokymosi praradimams kompensuoti, ir siūlo pagalbą tiems, kurie nori pagerinti stilių ar minčių raišką.

Kaip tobulinti minčių raišką ir kalbos taisyklingumą. Įvadas. Pristatoma, į ką svarbu atkreipti dėmesį norint kompleksiškai pagerinti kuriamų tekstų stilių ir kalbos taisyklingumą, kas lemia teksto kompoziciją, kalbos priemonių pasirinkimą, kokie yra stilingos kalbos reikalavimai.

Kaip išvengti loginių kalbos trūkumų? Aptariami būdingiausi loginiai kalbos trūkumai ir kaip jų išvengti.

Kaip išvengti kalbos tikslumo ir aiškumo trūkumų? Glaustai aptariami būdingiausi kalbos tikslumo ir aiškumo trūkumai ir kaip jų išvengti.

Kaip išvengti kalbos glaustumo ir įtaigumo trūkumų? Glaustai aptariami būdingiausi kalbos glaustumo ir įtaigumo trūkumai ir kaip jų išvengti.

Žodžių tvarka sakinyje. Aptariami bendrieji lietuvių kalbos žodžių tvarkos dėsningumai, pristatoma, kaip pažeidžiamas kalbos stilingumas dėl netinkamos žodžių tvarkos.

Sintaksiniai ir prasminiai žodžių ryšiai. Aptariama, į ką atsižvelgti komponuojant sakinį, pristatomi keli pavyzdžiai, kaip pritaikyti sintaksės įgūdžius kuriant sakinį.

Kaip reiškiamas asmens požiūris ar pastebėjimai. Aptariama, į ką reikėtų atkreipti dėmesį reiškiant požiūrį, kas pasakoma įterpiniais, kaip išvengti įterpinių skyrybos klaidų.

Kaip nusakyti panašumus ir skirtumus? Aptariama, kaip nusakomi panašumas ir skirtumas, kaip išvengti skyrybos klaidų.

Klausiamųjų sakinių funkcijos. Aptariama, kokios galimos sakinių funkcijos, kaip klausiamieji sakiniai gali pagyvinti teksto stilių.

Mąstymo raiška argumentuojant. Aptariama, kaip pasirinkti tikslingą mąstymo struktūrą, kaip komponuoti pastraipas.

 

Skip to content