Mokytojai – švietimo sistemos pagrindinė kuriamoji dalis, galinti lemti proveržį kuriant sumanią ir išsilavinusią Lietuvos visuomenę. Visuomenei reikia mokytojų, kurių darbu būtų pasitikima ir džiaugiamasi. Todėl ne vienerius metus Lietuvoje kalbama apie visos visuomenės siekį, kad ši profesija taptų prestižine.
Naujoje švietimo problemos analizėje pateikiami mokytojo profesijos prestižo sampratos sudėtingumą lemiantys veiksniai, įvairių tarptautinių ir šalies duomenų pagalba rodoma, kaip mokytojo profesijos prestižas vertinamas pasaulyje ir Lietuvoje. Paanalizavus vertinimą lemiančias priežastis, kiek smulkiau aptariama pasitikėjimo mokytoju problema. Švietimo problemos analizėje pateikiama apžvalga priemonių, kuriomis siekiama palaikyti ir didinti mokytojo profesijos prestižą Lietuvoje ir Europos šalyse.
Analizė tradiciškai baigiama rekomendacijomis, susijusiomis su tolesniais žingsniais, keliant mokytojo profesijos prestižą Lietuvoje. Konkrečių veiksmų planas siūlomas ne tik švietimo politikos formuotojams, įgyvendintojams, bet ir patiems mokytojams, jiems atstovaujančioms organizacijoms.
Švietimo problemos analizę „Svarbūs žingsniai didinant mokytojo profesijos prestižą“ rasite čia.
Švietimo problemos analizės tekstą elektroniniu formatu parengė Nacionalinės švietimo agentūros Bendrųjų reikalų departamento Aprūpinimo ir leidybos skyrius.
Evaldas Bakonis
Nacionalinės švietimo agentūros
Stebėsenos ir vertinimo departamento
Švietimo politikos analizės ir tyrimų skyriaus vedėjas
El. p. evaldas.bakonis@nsa.smm.lt