I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Pagal matematikos ir gamtos mokslų pasiekimus Lietuvos ketvirtokai ir aštuntokai – pirmajame šalių dešimtuke

2020-12-14

Lietuvos ketvirtokų ir aštuntokų matematikos ir gamtos mokslų pasiekimai lenkia daugelio pasaulio šalių, rodo 2019 metų tarptautinių IEA TIMSS tyrimų rezultatai.

Tarptautiniai kas ketverius metus vykstantys matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimai atlikti 2019 metais, juose dalyvavo 72 šalys ir regionai.

Lietuvos ketvirtokus reikšmingai lenkia 6–8 šalių bendraamžiai

Lietuvos 4 klasės mokinių matematikos rezultatas – 542 skalės taškai. Lietuva užima 12 poziciją iš 58 šalių dalyvių, statistiškai reikšmingai Lietuvos ketvirtokus lenkia 8 šalių bendraamžiai.

Lietuvos 4 kl. mokinių matematikos 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 7 taškais. Į Lietuvos ketvirtokų matematikos pasiekimus panašūs Airijos, Latvijos, Norvegijos (5 kl.), Austrijos ir Nyderlandų mokinių rezultatai.

Sėkmingiausi Singapūro (625 taškai), Honkongo (602 taškai), Pietų Korėjos (600 taškų) ir Taivano (Kinija, 599 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Filipinų (297 taškai) ir Pakistano (328 taškai) mokiniams.

Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų rezultatas – 538 skalės taškai. Lietuva užima 10 poziciją iš 58 šalių dalyvių, statistiškai reikšmingai mūsų šalies ketvirtokus lenkia tik 6 šalių mokiniai.

Lietuvos 4 kl. mokinių gamtos mokslų 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 10 taškų. Į Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų pasiekimus panašūs Latvijos, Norvegijos (5 kl.), JAV, Švedijos, Anglijos, Čekijos, Australijos ir Honkongo mokinių rezultatai.

Sėkmingiausi Singapūro (595 taškai) ir Pietų Korėjos (588 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Filipinų (249 taškai) ir Pakistano (290 taškų) mokiniams.

Lietuvos aštuntokų rezultatai: Lietuvą lenkia tik 5–6 šalys

Lietuvos 8 kl. mokinių matematikos rezultatas – 520 skalės taškų. Lietuva užima 8 poziciją iš 39 šalių dalyvių, tačiau statistiškai reikšmingai mūsų aštuntokus lenkia tik 6 šalių mokiniai.

Lietuvos 8 kl. mokinių matematikos 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 9 taškais. Į Lietuvos aštuntokų matematikos rezultatus panašūs Airijos, Izraelio, Australijos, Vengrijos, JAV ir Anglijos mokinių rezultatai.

Sėkmingiausi Singapūro (616 taškų), Taivano (Kinija) (612 taškų) ir Pietų Korėjos (607 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Maroko (388 taškai), PAR (389 taškai) ir Saudo Arabijos (394 taškai) mokiniams.

Lietuvos 8 kl. mokinių gamtos mokslų rezultatas – 534 skalės taškai. Lietuva užima 7 poziciją iš 39 šalių dalyvių, statistiškai reikšmingai mus lenkia 5 šalys.

Lietuvos 8 kl. mokinių gamtos mokslų 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 15 taškų. Į Lietuvos aštuntokų gamtos mokslų rezultatus panašūs Rusijos, Vengrijos ir Australijos mokinių rezultatai.

Sėkmingiausi Singapūro (608 taškai), Taivano (Kinija) (574 taškai) ir Japonijos (570 taškų) mokiniai, prasčiausiai sekasi PAR (370 taškų) ir Libano (377 taškai) mokiniams.

Geriausi rezultatai – pradinėse mokyklose ir progimnazijose

Geriausius matematikos ir gamtos mokslų rezultatus 4 klasėje pasiekė mokiniai, kurie mokosi pradinėse mokyklose, o 8 klasėje – progimnazijų ir gimnazijų mokiniai. Ketvirtokų, kurie mokosi gimnazijose, rezultatai nesiekia Lietuvos rezultatų vidurkio visose srityse. Ir ketvirtos, ir aštuntos klasės mokinių, kurie mokosi pagrindinėse mokyklose, rezultatai taip pat nesiekia Lietuvos rezultatų vidurkio visose srityse ir yra 16–45 taškais žemesni.

TIMSS tyrimuose 2019 m. Lietuvoje dalyvavo 5 328 ketvirtų klasių mokiniai iš 281 mokyklos ir 5 513 aštuntokai iš 266 mokyklų.

Apie tyrimą

Tyrimas TIMSS (angl. Trends in International Mathematics and Science Study) – tai tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimas, kas ketverius metus vykdomas daugelyje šalių, esančių beveik visuose pasaulio žemynuose. Tyrimu TIMSS tiriami 4 ir 8 klasės mokinių matematikos ir gamtos mokslų mokymosi pasiekimai, taip pat surenkama daug aktualios kontekstinės informacijos. Tyrimas padeda šalims dalyvėms stebėti nacionalinio švietimo būklę, ją lyginti su kitų pasaulio šalių švietimu ir remiantis patikima, kiekviename cikle atnaujinama informacija, tobulinti švietimo politiką ir praktiką.

Tarptautinė švietimo pasiekimų vertinimo asociacija, IEA asociacija (angl. International Association for the Evaluation of Education Achievement) – nuo 1958 m. UNESCO ir įvairių šalių garsiausių mokslininkų iniciatyva suburta organizacija, atliekanti lyginamuosius mokinių pasiekimų tyrimus skaitymo, matematikos, gamtos mokslų, pilietinio ugdymo, informacinių komunikacinių technologijų, priešmokyklinio ugdymo, užsienio kalbų srityse ir teikianti šalims išvadų ir rekomendacijų ugdymo turinio, ugdymo proceso, mokyklos socialinio, psichologinio mikroklimato, pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo, mokymo priemonių rengimo, socialinio, ekonominio, kultūrino konteksto gerinimo klausimais. Asociacijai IEA priklauso apie devyniasdešimt šalių ir teritorijų iš viso pasaulio. Lietuva IEA veikloje dalyvauja nuo nepriklausomybės pradžios.

Tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų tyrimo TIMSS 2019 m. pristatymas

TIMSS 2019 4 kl. matematika. Trumpa ataskaita

TIMSS 2019 4 kl. gamtos mokslai. Trumpa ataskaita

TIMSS 2019 8 kl. matematika. Trumpa ataskaita

TIMSS 2019 8 kl. gamtos mokslai. Trumpa ataskaita

 

Skip to content