European Schoolnet veikloje dalyvaujančių šalių atstovai apsikeitė informacija apie pasirengimą nuotoliniam mokymui(si), iššūkius, su kuriais susiduria skirtingų 31 šalies švietimo sistemos. Lietuvą šiame nuotoliniu būdu organizuotame susitikime atstovavo Nacionalinės švietimo agentūros l. e. direktoriaus pareigas dr. Vaino Brazdeikis.
Daugelyje šalių yra rengiamos rekomendacijos, kaip mokyti nuotoliniu būdu, kokiomis nuotolinio mokymo platformomis siūloma naudotis, kaip parengti turinį, tinkantį nuotoliniam mokymui. Iššūkiai skirtingose šalyse yra labai panašūs – tai trumpas laikas, per kurį reikia pasirengti nuotoliniam mokymui(si), informacijos gausa ir būtinybė užtikrinti kokybiško mokymosi sąlygas kiekvienam vaikui.
Norvegijoje, Danijoje, Belgijoje, Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje leidėjai ir elektroninių mokymo priemonių kūrėjai suteikė galimybę ugdymo įstaigoms naudotis savo medžiaga ir skaitmeniniais įrankiais nemokamai.
Danijoje, Izraelyje, Prancūzijoje pirmosiomis dienomis dėl nenuspėjamai didelio vienu metu prisijungiančiųjų skaičiaus mokymosi sistemos negebėjo užtikrinti reikiamų pajėgumų ir prisijungimo metu strigo.
Malta, Estija, Belgija patyrė sunkumų, nes mokyklos pasirinko didelį skaičių skirtingų nuotolinio mokymo platformų.
Portugalija, Belgija ir Nyderlandai rūpinasi kaip užtikrinti nuotolinio mokymo prieinamumą tiems mokiniams, kurių namuose nėra kompiuterių, nėra arba yra silpnas interneto ryšys.
Kipre, Norvegijoje, Izraelyje, Italijoje, Kroatijoje ir Ispanijoje TV kanalai pradėjo transliuoti edukacines laidas.
Estijoje yra organizuojami webinarai mokinių tėvams ir teikiamos rekomendacijos mokytojams artimiausias dvi savaites nevertinti mokinių pažymiais.
Prancūzijoje akcentuojama, kad naudojant skirtingas nuotolinio mokymo platformas, būtina užtikrinti asmens duomenų apsaugos nuostatus.
Vengrijoje mokytojai buriasi į virtualias bendruomenes, kuriose dalinasi mokymo medžiaga, konsultuojasi tarpusavyje, šioje šalyje yra nuspręsta naudoti vieną nacionalinę nuotolinio mokymo platformą. Mokiniams, jų tėvams, studentams jau suteikti prisijungimai prie jos.
Italijos patirtis mokyti visus mokinius nuotoliniu būdu yra viena didžiausių. Ir nors mokytojai ir mokiniai atranda vis daugiau nuotolinio mokymo privalumų, taip pat pažymima, kad reikia pasitelkti ir psichologų pagalbą, nes mokiniams trūksta socialinio bendravimo.
Kroatijoje suburta mentorių komanda, kuri talkina mokytojams kuo sklandžiau per trumpą laiką pereiti prie nuotolinio mokymo.
Nyderlanduose nuspręsta nevykdyti mokinių testavimo po pradinės mokyklos baigimo ir į vidurines mokyklas mokinius priimti pagal mokytojo pateiktą vertinimą.
Švedija pabrėžė, kad krizės suvaldyme dalyvauja visos bendrojo ugdymo mokyklos, universitetai ir privačios kompanijos kartu, ypač daug dėmesio skiriama mokiniams su specialiaisiais ugdymo(si) poreikiais.
Europos šalių atstovai dalijosi bendra nuomone, kad po šios epidemijos mokykla jau niekada nebebus tokia, kokia ji buvo prieš tai ir ši sudėtinga situacija per trumpą laiką sutelkė mokyklų bendruomenes technologiniam šuoliui į 21 amžių.
Kovo 18 d. susitikimo įrašą galima rasti: https://tinyurl.com/eun-webinar-elearning-crisis