I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Tyrinėjimu grįstas STEM dalykų mokymas(is) integruojant programavimą

2019-12-16

 

2019 m. gruodžio 2 d. Nacionalinėje švietimo agentūroje vyko renginys „TIWI projektas – tyrinėjimu grįstam mokymuisi“, skirtas pradinio ugdymo, STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) dalykų ir informacinių technologijų mokytojams.

Pagrindinis projekto „Informatinio mąstymo ugdymas mokant(is) tyrinėjant“, angl. „Teaching ICT with inquiry“ (toliau – TIWI), tikslas yra suteikti mokytojams priemonių (įrankių) ir įgūdžių, kad jie, naudodamiesi tyrinėjimu grįstu mokymu, galėtų mokyti programavimo STEM dalykuose. Projektas taip pat supažindina su ateities karjeros galimybėmis kompiuterių moksle bei programavimo pritaikymu realiame gyvenime ir STEM dalykuose.

Vienas iš TIWI projekto keliamų iššūkių – tyrinėjimo proceso kūrimas virtualioje aplinkoje ir įgyvendinimas klasėje. Tai nėra lengva užduotis – sukurti mokymosi aplinką, kuri skatintų mokinius tyrinėti ir atrasti, pačius kelti hipotezes, ieškoti nebijant klysti ir atrasti savo kelią iš daugybės galimų.

Susirinkę mokytojai dalinosi mokymosi masiniame atvirame internetiniame kurse (MAIK, angl. MOOC) „Teaching ICT with Inquiry“ patirtimi, aptarė sėkmes ir kilusius klausimus.

Mokymus šiame MAIK baigė ir sertifikatus gavo 20 Lietuvos mokytojų. Visa parengta mokymosi medžiaga (anglų kalba) yra laisvai prieinama visiems norintiems.

Mokytojai grupėse pristatė mokymosi tyrinėjant aplinkas (angl. Inquiry Learning Space, ILS), sukurtas MAIK mokymų metu naudojant Graasp kūrimo įrankį. Buvo aptarta, kaip sukurti gerą ILS, skirtą tyrinėjimu grįstam STEM dalykų mokymuisi integruojant programavimą ir informatinį mąstymą (angl. Computational thinking), ir įgyvendinti ugdymo procese.

Savo patirtimi ir patarimais kuriant ILS skaitydamos pranešimus dalinosi mokytojos Virginija Birenienė (Klaipėdos Simono Dacho progimnazija), Natalija Bankauskaitė (Kauno Panemunės pradinė mokykla), Jolanta Leonavičienė (Kauno „Vyturio“ gimnazija), Rigonda Skorulskienė (Kauno jėzuitų gimnazija).

Renginio pabaigoje projekto komanda su dalyvavusiais mokytojais aptarė dalyvavimo sąlygas projekto vykdomame tyrime bei tolesnio bendravimo ir bendradarbiavimo formas.

Tarptautinį projektą TIWI įgyvendina partneriai: „European Schoolnet“ (Belgija), Kipro universitetas (Kipras), Le Mans universitetas (Prancūzija), Deusto universitetas (Ispanija). Projektą koordinuoja Nacionalinė švietimo agentūra. Projekto trukmė 2018 m. rugsėjis – 2020 m. rugsėjis.

Renginio akimirkos

TIWI projekto komanda
El. p. natalija.ignatova@nsa.smm.lt

Skip to content